Jarig   8 comments


Zaterdag 4 juli 2015.

Om te vieren dat ik nog geen zestig word lunchen we heerlijk bij het nieuwe tapas restaurant Giro, in Benissa. Het echte tapasmenu doen ze alleen ´s avonds, dus we nemen het gewone menu. We eten heerlijk, hebben goede gesprekken, drinken twee flessen wijn leeg en ik reken 105 euro af voor 6 personen. Kijk, dan kan je nog eens trakteren. Dit restaurant doet ook mee aan de tapasroute door Benissa die voor de hele zomer georganiseerd is. Wij hebben als voorgerecht de tapa “espuma rosa con vinagreta dulce” al geprobeerd en die smaakt naar meer. Dus meteen afgesproken dat we volgende week een keer een avondje tapasroutegaan doen. Vanavond treedt de Romantica del Saladar op in Xaló, mijn lievelingsband. Dat is nog eens leuk jarig zijn! Maar nu eerst even siësta…

 

Posted 4 juli 2015 by Edwin in Geen categorie

8 responses to “Jarig

Subscribe to comments with RSS.

  1. Van harte gefeliciteerd dan. Leuke band, maar waarom je lievelingsband? Ik spreek geen Spaans, dus over de tekst kan ik niks vinden. Dus vroeg ik mij af wat het bijzondere er aan is?

    William vd Bliek
    • O, het is traditionele Valenciaanse muziek. Soms iets sneller gespeeld of gebaseerd op de muziek die bij de processies wordt gespeeld. Het hoort bij de dorpjes hier. Een ervan ken ik omdat hij ook fietst. Sommige nummers zijn wel 80 jaar oud. Het geeft voor mij de sfeer weer van deze streek waar 200 jaar lang rozijnen werden gemaakt voor de export. Dit was de enige muziek tijdens de feesten. Bijzonder dus want ik zou geen Nederlandse variant zo gauw kunnen noemen. Gisteren ook: een geweldige sfeer. Het plein, de zwoele avond, iedereen tot laat op de straat en dan deze muziek.

  2. Gefeliciteerd Edwin. Volgend jaar GROOT FEEST. Dan zorg ik dat ik er ben hahahaha

  3. Dat kan je niet maken hè, en 60 jaar is toch ook een mooie leeftijd ! De ongemakken komen meestal heel, heel stiekem aansluipen maar meestal pas boven de 70 hoor.Veel liefs en kus.
    Henk en Riet.

  4. ( door Henk ) Edwin heeft geen ongemakken. Hoe kom je daar nu bij. HaHa.

Geef een reactie

