Feestmuziek   2 comments


Zondag 28 juni 2015 (door Cokky).

Het is lastig kiezen, er zijn zoveel leuke dingen te zien op dit moment. De feesten van de Moren en Christenen in Benissa zijn in volle gang, net als de patroonsfeesten ter ere van Sant Joan de Mosquera in Alcalali. In Alcalali speelt de batucada Colp i Repic uit Xaló, het is hun eerste optreden buiten ons dorp, ze zijn voor het eerst “on tour”. Dus dat wil ik wel even zien en als ik dan niet te lang blijf hangen en meteen doorrijd naar Benissa, ben ik daar nog op tijd om de Festival Band uit Xaló mee te zien lopen bij de intocht van de Moren. Overal is het gezellig, bijkletsen met oude bekenden die je een tijd niet gezien hebt is een belangrijk onderdeel van het feesten, net zo goed als het ontmoeten van nieuwe mensen. Het is bijna middernacht als ik weer thuiskom, het dreunen van de drums klinkt nog na in mijn hoofd, de kleuren van alle prachtige kostuums op de foto willen meteen gedownload worden op de computer. Het is zomers zwoel buiten en met een biertje op het terras geniet ik na van een dubbelleuke avond.

Posted 28 juni 2015 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Feestmuziek

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi die kleurige foto’s het geeft een goed beeld van de gebeurtenissen.

Geef een reactie

