Dag 2 via België naar Maastricht   4 comments


Richting-Maastricht

Dinsdag 2 juni 2015.

Campind-de-BosrandDe regen klettert gezellig op het tentdak. Op deze fietstocht valt de meeste regen ’s nachts. Dat is toch prettiger dan overdag. Alleen moet ik wel steeds een natte tent inpakken. Gelukkig is het maar 1 keer voorgekomen dat ik een natte tent weer in de regen moest opzetten. Dan wordt het echt armoedig en omdat ik daar een hekel aan heb moest ik 2 keer een hotel nemen. De derde keer dat ik een hotel nam, was dat vanwege de hang naar enorme luxe als contrast met het kamperen. Het valt mij steeds op dat sommigen goed kunnen fietsen maar niet kunnen kamperen of andersom. Mijn ouders verwekten mij toen ze kampeerden, mijn vader was mentor bij de ANWB en nam examens af om het fel begeerde kampeerpaspoort te bemachtigen. Ik weet dus hoe het moet. Maakte je teveel lawaai met je grondpennen of tentstokken, zette je het gras bij vertrek niet weer een beetje rechtop met een grondpen, dan was je gezakt. Het meest vreemde uitrustingsstuk dat ik deze keer heb gezien bij fietskampeerders is een complete waterkoker, zo’n grote witte. Ze stonden dus op een stroomplaats en hadden een verloopstekker van een kilo en vouwstoeltjes meegenomen. Waarschijnlijk was het hun eerste keer dat ze lichtgewicht gingen kamperen. Van fietsen weet ik ook alles, mijn vader werkte bij de Gazelle in Dieren, het fietskamperen zit echt in mijn bloed maar heel af en toe een luxe hotel, als het stortregent…heerlijk.

 

Grenspaal
Het hoogste punt van Noord Brabant.

Na de eerste nacht pakte ik de tent nat in en fiets over het hoogste punt van Noord Brabant, niet lachen, 44 meter boven NAP, België in om vrijwel direct het Willemskanaal te gaan volgen. Daarna een klein stukje langs de Maas en ik ben in Maastricht. Even buiten Maastricht ben ik mooi op tijd op een prachtige camping, de Bosrand in St. Geertruid. Ik ga op het hoogst gelegen veld staan. De kersen aan de bomen zijn nog groen. De zon schijnt en de tent is in een mum van tijd droog. Zes jonge dames tonen belangstelling voor mijn tentje, één kan zelfs met haar tong in haar neus likken. Vannacht ben ik niet alleen.

Posted 26 juni 2015 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Dag 2 via België naar Maastricht

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zo streng als jij het beschrijft was het nou ook weer niet maar je moest wel netjes kamperen. Wanneer je vertrok mocht niemand zien dat je er gekampeerd had. Fijn dat jij je nog steeds aan die regel houdt. 👍
    Kus Henk en Riet.

    • Na 1 nacht kamperen hoef ik het gras niet rechtop te zetten, dat scheelt. Bij vrij kamperen ziet inderdaad niemand dat ik er ben geweest. Toch fijn dat ik het zo goed van jullie heb geleerd. Ik heb er nog steeds plezier van!

      Liefs Edwin. Kus!

  2. We vinden je dames gezelschap heel charmant !

Geef een reactie

