Dag 1 Katwijk-Hilvarenbeek   12 comments


Molen2

Maandag 1 juni 2015.

Dick-afscheidDick fietst 56 kilometer met mij mee. Het voelt best vertrouwd om weer samen te fietsen. Het is dat ik al twee keer eerder een lange fietstocht in mijn uppie heb gemaakt want anders had ik er tegenop gezien om alleen verder te reizen. De eerste keer dat ik alleen weg ging vertrouwde ik mijzelf helemaal niet en was bang dat ik het na 2 uur al helemaal zat zou zijn. Vanaf mijn geboorte was ik niet zo lang alleen geweest, eng hoor. Maar het is toch ook te gek om thuis te blijven terwijl ik alle tijd van de wereld heb, alleen maar omdat we vijf katten hebben? Ja, de eerste keer vertrok ik met een bijna ruzieachtig gevoel: ´Nou Lekkerkerk, let jij dan maar op de katten, ik ga gewoon fietsen,´ zoiets dus. Wat viel het mee, ik bleek aangenaam gezelschap te zijn en maakte geen ruzie met mijzelf. Goed, vond mijzelf soms wel dom maar dat kon ik mijzelf ook snel vergeven want ieder nadeel heeft zijn voordeel blijkt steeds weer.
Ook deze keer, ik vergeet mijn dure donzen slaapzak bij mijn ouders mee te nemen en koop dus in Katwijk een slaapzak van 25 euro. Het is een kleiner pakket en voor het eerst heb ik het niet te warm. Twee keer heb ik het zelfs te koud gehad: in de Ardennen bij 1 graad en hoog in de Pyreneeën. Daar verloor ik ook nog eens mijn opblaaskussentje toen ik mijn fleecejack aan deed voor de afdaling van Col de Somport naar Jaca. Laat er nu net in Jaca een prachtige buitensportzaak zijn met het meest heerlijke opblaaskussentje ooit. In combinatie met de slaapzak heb ik nog nooit zo lekker geslapen. En zo gaat het onderweg met alles. Misschien ben ik wat zorgeloos geworden in de ogen van anderen maar als je alleen reist heb je daar geen last van. O, ik had het leuk gevonden als Dick weer was mee gefietst maar ik zwaai naar hem met een gerust hart vanaf de vertrekkende pont.

Posted 25 juni 2015 by Edwin in Geen categorie

12 responses to “Dag 1 Katwijk-Hilvarenbeek

Subscribe to comments with RSS.

  1. ben jalours !!
    josinzweden

  2. Hadden ze in Jaca geen 1 persoons-binnenslaapzak ? Dan was je uitrusting helemaal compleet . De tweepersoons inruilen was ook een optie geweest weer wat gewicht kwijt 😀 en je € 100,- erg leuk besteed !

    • In Katwijk hadden ze die ook maar ik die was ik niet vergeten! Ik ga kijken of ik er 1 kan bestellen of ik laat hem hier in het dorp kleiner maken. Die 100 euro houd ik nog even apart.

      Lieve kus!

  3. HE EDWIN. JE BENT ER WEER. LEUK. WE HEBBEN JE GEMIST…………

    • Begin weer een beetje te wennen. Veel werk in de tuin na een maand afwezigheid. Net 1500 m2 heel hoge ruigte gemaaid. Dan kan de overburen weer zien🙂

  4. Edwin, waarom heb je niet even gebeld. ik zit maar 15 km van Hilvarenbeek af. had je naast een warm bed ook nog een lekker belgisch ontbijt gehad.
    Volgend jaar dan maar. gr willem

    Willem en Sue
    • Jij zat vast in zonnig Spanje🙂 Nee, ik wist niet dat je daar woonde. Ik moest wel steeds aan je denken toen ik langs het Willemskanaal naar Maastricht fietste.

  5. Fijn dat je weer thuis bent.
    Groetjes Herna

    Herna Jeanette Kampherbeek
  6. Lekker om weer even met je mee te reizen.

Geef een reactie

