Rode spoorbloem   10 comments


Spoorbloem

Maandagochtend 27 april 2015.

Eindelijk is het andersom: Nederland heeft een nationale feestdag en de Spanjaarden gaan aan het werk. Er zijn wat wolkjes, het is 15 graden en het waait vanuit het binnenland. Gisteravond hebben we nog een klein buitje gehad van slechts 2,4 mm. Het werd 25,9 graden, de warmste dag van deze maand. Ik fiets nu iedere dag om in conditie te komen voor mijn fietstocht eind mei, Nederland-Spanje. Langs en op de muurtjes bloeit nu de spoorbloem. Een plant die hier huis hoort. De spoorbloem kan goed tegen droogte en houdt van kalkrijke grond. Ik weet trouwens ook een Rode spoorbloem met witte bloemen te staan.

Agenda: druk, nu Cokky in Nederland is. Vandaag het hoge gras maaien in een Spaanse sinaasappelboomgaard.

Posted 27 april 2015 by Edwin in Geen categorie

10 responses to “Rode spoorbloem

Subscribe to comments with RSS.

  1. En maaien en fietsen zo raak je de extra kilo’s wel kwijt. Zo komt het wel goed met je conditie 😚.
    Dikke kus XXXXX

    Henk en Riet Huge
    • Net terug van het maaien. Even siësta en dan fietsen. Tja, afvallen valt niet mee hoor. Vanmorgen almuerzo gehouden bij bar Juans…

      Lieve kus,

      Edwin.

      • Als het afvallen niet lukt komt dat vanzelf als je door België en Frankrijk fietst daar kennen ze geen almuerzo.
        Lekker toch lekker toch geen zorgen over afvallen 😍.

        Henk en Riet Huge
        • In België hebben ze lekkere friet. Maar jullie hebben gelijk. Een kilo per week raak ik altijd wel kwijt. Kom ik heel slank in Spanje aan!

          Liefs voor jullie beiden en een kus,

          Edwin.

  2. Joh…iedereen zegt dat het valeriaan is. Ik dacht eerst van niet omdat het andere blaadjes zijn..maar uiteindelijk heb ik het maar aangenomen. Dus toch niet! Rode Spoorbloem…okay, weer wat geleerd!🙂

  3. Nou, ik heb vandaag 5 uur stenen lopen sjouwen, omdat mijn maaier er geen zin had. Was kapot. Douchen en ook een lange siësta. Maar Simone heeft wel een mannetje vanuit Xalo kunnen vinden en die heeft vanmiddag in een klein uurtje de citrus-, en druivenbankaal geploegd. Had ik met mijn kantoor lichaam 5 weken over gedaan.

  4. Overigens heb ik altijd die spoorbloem eruit getrokken, omdat ik dacht dat het onkruid was. Nu laat ik het staan, want het is een erg mooie bloem.

  5. Ik heb morgen een feestdag! Dan woon ik 40 jaar in Spanje!

    Herna Jeanette Kampherbeek

Geef een reactie

