Naar notaris Kroes in Altea.   16 comments


Maandag 16 maart 2015.

KroesCokky is er niet gerust op. In juni fiets ik weer van Nederland naar Spanje, en hoewel ik van plan ben om gewoon heelhuids weer thuis te arriveren vraagt zij zich af “Ja maar, en als er iets gebeurt?”, waar ze met bij “iets” bedoelt: “stel dat je zit te dromen en je fietst een ravijn in”, of : ” stel dat een automobilist met zijn mobieltje zit te spelen en jou op je fiets even niet ziet aankomen”, of : ” stel dat je aorta scheurt”. Tja, shit happens. Maar ze heeft gelijk, het is niet leuk als er “iets” gebeurt waardoor ze in de financiële (en andere) problemen komt. Ruim dertig jaar geleden hebben we een testament op laten maken maar toen hadden we nog geen huis in Spanje. Onze situatie is veranderd, de wetgeving is veranderd. Niet dat ik echt actief op zoek ben maar opeens komt er een notaris op ons pad: Fred Kroes, een Nederlander die zelf een vakantiehuis in Spanje bezit en zich behoorlijk verdiept heeft in de regelgeving omtrent erfrecht voor Nederlanders die in Spanje wonen. Eén week per maand houdt hij spreekuur in het verzekeringskantoor van Bob Cats in Altea. Fred en zijn vrouw Carla praten ons bij over Europese regels, wat er veranderd is en wat er binnenkort nog gaat veranderen. Onze testamenten zijn aan een update toe, er zijn een paar dingen waar we even over na moeten denken en die we beter vast moeten leggen. Vóór ik weer ga fietsen hopen we dat allemaal geregeld te hebben. Het is een fijn gevoel om hier nu een goede notaris te hebben en om alles correct te regelen en vast te leggen. Maar eerlijk gezegd hoop ik dat die testamenten nog tientallen jaren ergens in een kast liggen en dat ik gewoon weer heelhuids thuiskom.

Naar de Facebookpagina van notaris Kroes.

Posted 16 maart 2015 by Edwin in Geen categorie

16 responses to “Naar notaris Kroes in Altea.

Subscribe to comments with RSS.

  1. En zij leefden ( en fietsten ) nog lang en gelukkig …..
    Gr.Grt.
    Rijk en Ria

    Rijk en Ria van Eck
  2. Daar geef ik Cokky gelijk in, ik vind zo iets ook altijd een geruststelling.

  3. Maar als Cokky nu over de stofzuiger valt of bij het ramen zemen van de trap afvalt en als ………….
    De meeste ongelukjes gebeuren in of direct om het huis.
    Ik zou mij niet zorgen maken, maar goed dat alles nu een update krijgt.

  4. Hehe, we hebben hier al vaak over gesproken. Heel verstandig. Ik mis wel het romantische tintje……

  5. HAY EDWIN,

    MISSCHIEN IS DIT OOK IETS VOOR DE LEZERS. http://www.erfrechtinspanje.nl/ OF http://www.hakreinvos.nl. Zeker als je ook nog iets in NL hebt. Wij zijn hier goed geholpen. Groetjes

    Xander

  6. Of is je hollandse fiets aan een servicebeurt toe? ………………

  7. Mag je wel een beetje meer gaan trainen. Anders wordt het een erg lange rit. Ook niet verkeerd hoor. 😉

  8. You ‘r welcome

  9. Als je maar opschrijft dat je lieve broer alles krijgt (behoudens de katten, die mag Cokky wel houden) komt het allemaal goed 😜
    Menno op de iPad van Henk en Riet

    Henk en Riet Huge

Geef een reactie

