Ruiken.   3 comments


Dinsdag 3 maart 2015 (door Cokky).

We snuffelen aan geurstrookjes, we denken en vergelijken. Edwin is nog maar net weg of ik maak van de gelegenheid gebruik om een echt vrouwendagje te organiseren. Loes Aukes geeft een geurworkshop aan onze eettafel: ze vertelt over hoe rozenblaadjes geoogst worden, over destilleren en extraheren, over parfums en Eau de Cologne. En ze laat ons ruiken: citrus en kruiden, bloemen, mos en hout. Wat is zoet, wat is fris? Wat vinden we lekker, wat past bij ons? Ze praat over geurmoleculen en absolu. Ik zit met mijn oren te klapperen. Ze vertelt enthousiast over de hoofdgeurgroepen en spuit wat geuren op onze huid. We snuffelen aan elkaars polsen, we denken en vergelijken. Tot vandaag liep ik onwetend met een grote boog om parfumerieën heen, maar binnenkort loop ik ergens naar binnen en dan moet het wel heel raar lopen als ik niet naar buiten kom met een mooi ingepakt flesje met een heerlijk ruikende inhoud, die bij mij past.

 

Posted 3 maart 2015 by Edwin in Geen categorie

3 responses to “Ruiken.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Je foto’s getuigden altijd al van gevoel voor kleuren en geuren!

  2. Zo zie je maar, nooit te oud om te leren. En je mannetje wordt misschien wel liever voor je als je straks lekker ruikt.

Geef een reactie

