Amandelbloesemtocht.   14 comments


Op-de-top

Maandag 16 februari 2015.

“This is paradise “, zegt een Franse fietser tegen mij. Klopt, ik geef hem gelijk vandaag, de zon schijnt en het wordt alweer 20 graden.

Amandelbloesem-Tarbena-Cap-Velo

De amandelbomen beginnen steeds uitbundiger te bloeien, sommige zijn nu echt prachtig. Vandaag is niet zo hectisch als gisteren. Ik heb maar 1 meerijder voor het eerste gedeelte van de rit. Hij spreek geen Engels en ik geen Frans dus het is echt gezellig. Opvallend is deze keer dat van de 20 Franse deelnemers er maar 1 wat Engels spreekt.

Amndekbloesen-BenigemblaAmandelbomen-Parcent

Amandelboomgaard-ParcentBij-Tarbena

We beklimmen Coll de Rates vandaag en in een mooie bocht maak ik foto´s van de fietsers. Het is echter zo druk met fietsers dat ik per ongeluk ook andere fietsers fotografeer. Best moeilijk om snel 20 deelnemers te leren kennen in hun fietskleding. Soms moet ik thuis de groepsfoto erbij pakken om te zien of het wel iemand is van onze groep.
Toch doe ik net of ik mij vergis en laat de Fransen aan hun lot over om een heel stuk achter de leuke blonde vrouwen van de Rabobankploeg aan te rijden die hier ook trainen. Nee, ik let echt niet op hun billen maar op de prachtige wolkenlucht.

Rabo-vrouwen-Costa-Blanca

Steeds moet ik aan de ene kaart denken die ik van vrienden kreeg bij mijn afscheid uit Nederland “Je zult de Nederlandse wolken nog gaan missen” maar eerlijk gezegd nee, nog nooit gemist hoor. De prachtigste wolken drijven aan de staalblauwe hemel.

Rabobank-vrouwen-2015

Ik volg de vrouwen tot aan Alcalali. Daar scheiden onze wegen. Zij rijden naar Xaló om vandaar naar Calpe te gaan denk ik. Ik moet naar Denia waar de Fransen huisvesting hebben gevonden. Ideaal, veel hotels aan de kust en een prachtig rustig trainingsgebied in het binnenland. Ja, “This is paradise.”

Ezeltje

Als je behoefte hebt om alle foto´s van de Franse fietsers te zien, klik dan hier.

Posted 16 februari 2015 by Edwin in Geen categorie

14 responses to “Amandelbloesemtocht.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja Geweldig mooi als de wind en regen maar geen roet in t eten gaat gooien

  2. En toch vind ik die van de ezel het mooist

    William v.d. Bliek
  3. Bij ons is het 23.21

    William v.d. Bliek
  4. Ja, die wolkenlucht is prachtig! (Die ezel trouwens ook.) Maar het valt me wel op dat je 2 foto’s hebt van de Nederlandse RABO vrouwenploeg: eentje met de wolkenlucht en de ander dichterbij zonder die wolken!

  5. Dát is nog eens oog voor detail hebben! 🙂

  6. Morgen weer een vrije dag? Kan je lekker mee naar El Nou Portet.

  7. Is de Belg met Limousin vrouw ook van de partij?

  8. Wat een prachtige foto’s. Ik zou graag enkele foto’s voor mijn website willen gebruiken van de damesploeg, de eerste met de wolken en dan de ploeg dichterbij. Is dat mogelijk? Wij hebben een vakantiehuis voor max 12 pers. in Denia, die wij als ideale vakantieplek zouden kunnen verhuren aan een groep fietsers. Hoe kan ik mijn huis op delicious zetten? Bvb hartelijk dank. Maria

    • Beste Maria, geen enkel probleem hoor. Fijn dat je het vraagt om de foto’s te mogen gebruiken. Dat maken we wel eens anders mee. De foto’s op het blog zijn 1600 pixels breed. Mail mij maar even als je de originele grote nodig hebt en doe daar dan ook de link naar de website bij dan plaats ik hem op Delicious.

Geef een reactie

