Coll de Rates.   Leave a comment


Zonsondergang-Coll-de-Rates

Vrijdagavond 18.15 uur, 16 januari 2015.

Coll-de-Rates-opPrachtig gaat de zon onder achter Coll de Rates. Het weer was echter minder mooi vandaag. Goed, het was droog en er was regelmatig wat zon maar vergeleken bij de afgelopen dagen was het koud en het waaide soms hard met windstoten tot 40 km/uur en dat is windkracht 6. De temperatuur bleef steken bij 15,1 graden.

Goed weer om met vrienden in Tarbena paella te eten dus rijden we via Coll de Rates. Gelijk rijden we als volgauto tussen de wielerploegen. Ieder jaar is de Costa Blanca meer in trek zowel bij de amateurs als bij de profs.
Eerst passeren we een Belgische wielerploeg, Wallonie-Bruxelles. Daarna komen we terecht bij de profs van Astana die een wedstrijdje houden wie het eerst boven is. De koploper geef ik achter onze auto een lift. Hij maakt er gauw gebruik van. Heerlijk even uit windkracht 5. Op het steilste gedeelte van 8% stijging moet hij lossen maar dan rijden we ook 30 km/uur. Op mijn best reed ik daar 15 km/uur.
De wielrenners van het nieuwe Nederlandse Team Roompot Orange Cycling beklommen gisteren Coll de Rates. En ik neem mij voor om binnenkort toch maar weer eens mijn racefiets te pakken maar eerst paella eten, daar ben ik veel beter in.

Posted 16 januari 2015 by Edwin in Geen categorie

Geef een reactie

