Stukje wandelen.   5 comments


Carro-Vall-de-Pop

Zaterdagmiddag 10 januari 2015.

“Ga je nog even mee een stukje lopen?” klinkt het naast me. Oefff… ik zit heerlijk in het zonnetje met mijn boek en was net even weggezakt, een kleine siësta in mijn tuinstoel. Goed, goed, maar eerst een kop koffie met wat lekkers om bij te komen. We halen de honden op van de buurvrouw en gaan.

Aisha-en-Poppy

De vogeltjes fluiten, de bloemetjes bloeien, en binnen vijf minuten heeft Aisha twee hazen opgespoord, die er als een haas vandoor gaan. Te laat, dan kan ik roepen en fluiten wat ik wil, ze moet éérst achter die hazen aan. Ze kan ze nooit bijhouden dus een paar minuten later komt ze hijgend weer naar me toe. Nog geen tien minuten later krijgt Poppy een haas in het vizier die gelijk het hazenpad kiest en nu gaan ze er samen achteraan. Hazen zijn slim en snel, en ook twéé honden zijn ze veel te snel af. De honden worden er wel lekker moe van, ze sjokken achter me aan en ze zijn gehoorzamer dan ooit.

Amandelbomen-januari

Xalo

In de druivenvelden wordt hard gewerkt, iedereen is aan het snoeien. Sommige mannen snoeien met de ouderwetse snoeischaar, anderen hebben een hydraulische schaar, op batterijen of op luchtdruk aan de tractor.

Vall-de-Pop-Snoeien

De zon zakt, het licht strijkt prachtig over de vallei. Na de derde haasachtervolging zijn de honden zó moe dat we zeker weten dat ze vannacht van nog geen kudde wilde zwijnen wakker worden om te blaffen. Ik had wel thuis kunnen blijven met mijn boek, maar dan gebeurt er niks. Nu heb ik mooie foto’s en de honden zijn goed uitgelaten. Altijd fijn om een stukje door de vallei te lopen.

Posted 10 januari 2015 by Edwin in Geen categorie

5 responses to “Stukje wandelen.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi verhaal met prachtige foto’s. En wat een weer. Volgens Pepe Santos moet het zeker een maand gaan regenen om het waterpeil op niveau te brengen. Gaat niet lukken schat ik in.

    • Het lijkt wel of het niet meer kan regenen. Afwachten. De meeste regen valt bij de wisseling van de seizoenen vertelde ooit een andere Spanjaard mij en dat klopt aardig.

  2. Ik ben er even ingedoken en naar het schijnt en van horen zeggen, gaat het vanaf begin april echt regenen.
    Tot die tijd mooie en zonnige dagen, of dat er mee te maken heeft dat wij dan weer in Nederland zijn kon men niet aangeven ! 😜

    • De Valencianen hebben hier een spreekwoord: “een regendruppel in april telt voor 1000” Dus met jouw voorspelling zullen ze heel gelukkig zijn en wij ook! Voor vandaag: ga maar lekker in de zon zitten!

  3. Sfeervolle collage ………

Geef een reactie

