De Mercat del Riurau in Jesus Pobre.   3 comments


Jesus Pobre pan

Zondag 16 november 2014.

Ik kan me er niet toe aanzetten, ik zou moeten fietsen maar ik heb geen zin. Zo komt het dat ik op de biologische markt in Jesus Pobre terecht gekomen ben. Cokky heeft met vrienden afgesproken om er heen te gaan en onder de voorwaarde dat we daarna gaan lunchen heb ik me aangesloten bij de marktgangers. Ik geef toe: het is sfeervolle markt en er zijn erg veel lekkere dingen te koop. De lokale wijndeskundige geeft een lezing wijnproeven en in het boekenruilhoekje snuffelen mensen in de kistjes vol boeken of er iets van hun gading bij is. Het is er, met een glas wijn en een hapje, goed toeven in het novemberzonnetje. De dames lopen nóg een rondje en komen terug met een kilo uien, wij proeven nog wat onder de strakblauwe hemel,  bestuderen het moois wat langs ons loopt en lossen en passant even wat wereldproblemen op. Er zijn minder prettige manieren denkbaar om een zonnige zondagochtend in november door te brengen. Maar volgende week ga ik weer fietsen.

RiurauJesus Pobre 01

Posted 16 november 2014 by Edwin in Geen categorie

3 responses to “De Mercat del Riurau in Jesus Pobre.

Subscribe to comments with RSS.

  1. … tenzij je geen zin hebt natuurlijk.

    gerrit en anneke
  2. ik vind het daar ook zeer aangenaam verpozen.

Geef een reactie

