Orca en Erica.   4 comments


Erica-en-Orca

Donderdag 30 oktober 2014.

Kussen met mijn vriendin in het Spaanse binnenland, ze straalt als ze mij ziet. Helaas ze heeft geen jabali kunnen bemachtigen. Dus met mijn vrienden wild zwijn eten voor aankomende zondag gaat niet door. Natuurlijk moet ik wel komen eten want ze heeft ook heerlijk lamsvlees uit de oven en spareribs met honig. Nee, ze zijn niet te zoet, ze zijn perfecto.

Herfst-SpanjeErica-multiflora

Eerst wist ik niet waar ik vandaag heen zou fietsen. Het is superfietsweer bij zo´n 23 graden dus eindelijk na 5 weken rust zit ik weer op de fiets. Wat is dat toch genieten! Het is heel dubbel, eerst heb ik geen zin meer om te fietsen en als ik er eenmaal op zit wil ik er niet meer af. Eigenlijk had ik voor zondag even een tafeltje moeten reserveren in Benissiva, als ik daar nu heen fiets kan ik dat meteen regelen. Ik weet dat het eigenlijk net iets te ver is voor de eerste keer maar vooruit, 80 kilometer is nog wel te doen.

BenissivaErica-multiflora-spain

Op de fiets geniet je meer. Je ziet meer en ik kan gemakkelijk stoppen om foto´s te maken. Na de regen van drie weken geleden bloeit alles. Herfst is het maar het zou net zo goed voorjaar kunnen zijn. De heide (Erica multiflora) bloeit ook. Voor de steeneiken is het wel herfst, wat een eikels dragen de bomen. Op de weg terug slaat de hongerklop toe, te weinig getraind, geen repen bij mij en te laat vertrokken. Ik zet mijn fiets in een mandarijnenboomgaard waar al geoogst is maar de kleine Spanjaarden slaan altijd de hoogste over. Na 5 zoete mandarijnen kan ik weer fietsen. Nog een paar flinke hellingen en ik ben weer thuis. Douchen, eten met een glaasje wijn en siësta.

Bron-BenirramaOrbea-orca

 

 

 

 

Posted 30 oktober 2014 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Orca en Erica.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi verslag en prachtige foto’s, maar ben wel benieuwd waar we nu gaan eten.

Geef een reactie

