Laat de Feesten beginnen!   2 comments


panpan
De paellapan wordt gebracht.

 

Zaterdag 18 oktober 2014.

Fiestas01Ik geef het toe: het was gezellig op het plein. In alle straten rond de kerk zitten de dorpsbewoners te eten en te kletsen, jong en oud amuseert zich, kleinkinderen worden bewonderd, oma´s worden gekust. De Festeros delen pelpinda´s uit, en olijven, en schenken wijn in. Eerst eten we aan lange tafels cocas, pizza’s dus, en meestal haak ik daarna af maar dit keer laat ik me overhalen om nog even wat te drinken en om bij te kletsen. Het muziekpodium staat wel op het plein, met een grote tent erover heen, maar vóór middernacht verwacht ik eigenlijk geen activiteit. Blijkt dat bij de oktoberfeesten de muziek veel eerder begint dan tijdens de zomerfeesten. We zitten goed, we besluiten het even aan te horen. En de muziek is verrassend goed: eerst zien we Pau Alabajos optreden, een goede Valenciaanse singer/songwriter en daarna een reggaeband. Tegen de tijd dat dat gedeelte van de Rocknacht is afgelopen zijn protesteren mijn stembanden, ze willen niet meer proberen boven de muziek uit een gesprek te voeren. Vanochtend zijn de voorbereidingen voor het volgende eetfestijn al weer in volle voorbereiding. Het programma ziet er ieder jaar hetzelfde uit: vanmiddag eten we paella met het hele dorp.

Fiestas02

Posted 18 oktober 2014 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Laat de Feesten beginnen!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja, helaas hebben wij de paella overgeslagen. Had hetzelfde als jij, geen stem meer. Maar wat een geweldige avond. Reggae was top. Wat een sfeer. Ik denk dat we hier maar blijven.

Geef een reactie

