Vakantiewerk.   5 comments


Vrijdag 12 september 2014 (door Cokky).

“Edwin heeft jou als vrijwilliger aangewezen, vind je dat goed?” vraagt de buurman. Ja hoor, hij heeft het verteld, ik ben op de hoogte. Ik krijg de sleutel en instructies voor het zwembad, de tuin en de potplanten. “Natuurlijk buurman, geen probleem, prettige vakantie!” Een vriendin uit Alcalali gaat ook een weekje weg, naar koelere streken. “Wil jij….?” Ja natuurlijk, kom maar op met die sleutel. Het is een goede aanleiding voor een ochtendwandeling naar Alcalali, met het fototoestel, langs aarddistels, druivenvelden en amandelboomgaarden. Ik geef planten water die in mijn eigen tuin niet willen groeien, zoals de passiebloem, ik bestudeer  de temperatuur van het zwembad intensief en dan loop ik weer terug. In het dorp stop ik voor een ijsje, en aan het eind van de middag ga ik het andere zwembad inspecteren. En als de rechtmatige eigenaren terugkomen brengen ze altijd wat leuks of wat lekkers mee voor me, uit die verre oorden. Ik doe het graag hoor, dit vakantiewerk.

Posted 12 september 2014 by Edwin in Geen categorie

5 responses to “Vakantiewerk.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nou, dat is goed te horen dat het voor jou geen probleem. Ik meld me vast voor Rocky, tuin, zwembad en bij thuiskomst de auto gewassen en koffie met appeltaart. Dan neem ik ook wat lekkers mee voor jou. Wat vindt je ervan. Fijne dag. Nog even, wij kijken er naar uit.

  2. Heerlijk wanneer Edwin straks weer terug is van zijn pretpakket..kan hij bij jullie: Plantjes water geven,katten voeren,gras maaien ed..en jij zegt dat je dat het nu jouw vakantie is …

  3. Maar dan kunnen jullie toch niet met vakantie? Of doen de mensen dit die op het huis en de poezen passen.

Geef een reactie

