De laatste rit: dag 24 Nieuw Balinge – Marknesse, 87 km. Eindtotaal 2661 km.   12 comments


DSCN4127
Vrijdag 5 september 2014(Xaló – NL, laatste dag).

Het is op: aan de fietstocht waar soms geen einde aan leek te komen, komt helaas toch een einde. Na 2661 kilometer ben ik bij mijn ouders in de Noordoostpolder. Het is weer een prachtige tocht naar Marknesse, eerst over kronkelige fietspaden in Drenthe en dan door de kop van Overijssel. Tijd ook om voor mijzelf de tocht te evalueren. Nog nooit ben ik zolang alleen op reis geweest, ja dat beviel erg goed. Natuurlijk is het gezellig als er iemand bij mij is maar nu kan ik heerlijk dromen zonder gestoord te worden. Daar ga je aan wennen, ook kon ik precies doen waar ik zin in had. Dat is soms wel eens lastig omdat ik alle beslissingen zelf moet nemen.Toch maar doorfietsen om een camping te zoeken en achteraf blijkt het te ver. Maar ach, ik kreeg echt geen ruzie met mijzelf. Een volgende lange fietstocht ga ik dus het liefst weer alleen op pad.

Door de 8 dagen regen heb ik aan het einde 2 rustdagen ingebouwd. Rustdagen vind ik normaal niet nodig. Dan fiets ik liever een dag van 60 kilometer en rust in de middag uit. Dat voelt ook als een rustdag. Eigenlijk was ik nooit heel erg moe. Buiten zijn en fietsen doe ik graag, het geeft mij meer energie dan een dagje strand en paella eten.”Fiets je nu weer naar Spanje?”. O, ik zou het graag doen maar ik vind het leuk om op de verjaardag van Cokky weer thuis te zijn, dus vlieg ik volgende week terug. En mijn trouwe Santosfiets? Die overwintert niet in Spanje maar bij mijn ouders in de Noordoostpolder om in het voorjaar de terugtocht te maken. Nee, niet diezelfde route maar over een heel andere, langs oude wegen.

 

Posted 9 september 2014 by Edwin in Geen categorie

12 responses to “De laatste rit: dag 24 Nieuw Balinge – Marknesse, 87 km. Eindtotaal 2661 km.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gefeliciteerd met je prestatie. Van die andere route ga je ook geen spijt krijgen. En een slaapplek kan bij deze al aangeboden worden. Die route komt hier praktisch langs.

  2. Wat een prestatie…goed gedaan! Kijk maar uit anders gaan je ouders deze winter ook een rondje op je fiets rijden😉. Klein tipje laat je fietssleutel bij je ouders. Onze dochter had de fiets in leiden gebracht en wij brachten haar later met de auto en logeerspullen, en bijSassenheim heb je je fietssleutel?? Oh nee ligt nog op het aanrecht!! Pubers, grrr. Fijne week in Nederland bij familie en vrienden. Cokky nog maar een paar nachtje dan isie weer thuis!! Groet.

    • Bedankt Sophie. Met mijn fietssleutel heb ik andere problemen aangezien in Spanje een fiets haast nooit op slot staat, er worden buiten de grote steden) geen fietsen gestolen vergeet ik haast altijd om de fiets op slot te zetten. Altijd vreemd om te zien hoe Nederlanders in Spanje een automatisme hebben ontwikkeld om hun fiets op slot te zetten als ze even op een terrasje zitten. Dus de fietssleutel zit nog in het slot maar goed, mijn vader wil liever dat hij op slot staat. Zal ik dus gaan doen, als ik het niet vergeet. 🙂 groeten uit Marknesse!

  3. Great!….. Het was een genoegen je te volgen langs onbekende en meer bekende wegen …..

  4. Geweldige prestatie Edwin en het was weer leuk je te volgen. Prachtige foto’s met interessante verhalen. Je begrijpt dat ik liever Paella ga eten bij L’era. Kan ik trouwens op de mountain bike doen, alleen de laatste 100 meter niet. Daarom denken wij ook aan een Moustache. Wel duur, maar wellicht kan ik de nog bijna nieuwe mountain bikes inruilen.
    Tot gauw en nog een fijne weekend.

  5. Knap gedaan mooie foto’s we vonden het weer leuk je te volgen veel liefs voor je ouders, zwaai zwaai Henk en Riet.

    Geert en Lien Smit
  6. Wat een prestatie!! Geweldig! Dank voor het delen van je verslagen en de prachtige foto’s. Ik heb genoten!

  7. Het was ook heel fijn om je weer een poosje bij ons te hebben.
    XXXXX en een dikke knuffel !

  8. Gefeliciteerd met deze prachtige overwinning op jezelf! Wat een enorme afstand en dat in je eentje. Knap hoor!
    Het was ook weer leuk je blog te volgen. Het schrijven lijkt je net zo soepel te gaan als het fietsen.
    Maar nu wordt het tijd weer naar Cokky te gaan dunkt me. De katten zullen je ook wel missen.
    Zal wel weer even wennen zijn!

    Margreet en Derk
  9. Wauw, je volgt even niet goed het internet en zo ben je ‘alweer’ in Nederland, je gaat sneller dan sommige postpakketjes!

    • Ja, dat denk ik ook weleens als postpakketten zolang erover doen: in die tijd kan het op de fiets sneller even halen! Volgend jaar naar Spanje, Maastricht, Bastogne, Troyes, Rocomadour en dan ergens Spanje in. Kijk er nu al naar uit!

  10. Petje af! Well done! Op naar het volgende avontuur….

Geef een reactie

