Dag 22-23 Leersum-Nieuw Balinge, 175 kilometer.   2 comments


DSCN4097-1
Donderdag 4 september 2014 (Xaló – NL, dag 22 en 23).

Oefff…wat ben ik blij dat ik gisteren vriendin Irene mijn keurig gedroogde tentje heb meegegeven, dat scheelt toch weer 5 kilo. Deze fietstocht heb ik het niet meer nodig. Na nog een rustdag met een wandeling van 19 kilometer op de Utrechtse heuvelrug haal ik nu zoveel mogelijk snelheid uit mijn Santos.

DSCN4069

Normaal fiets ik veel rustiger maar nu heb ik een afspraak om 10 uur in Uddel met ex-collega Jan en vrouw Henriette. Jan wil graag een stukje met mij meefietsen en ik wil heel graag hun recentelijke verbouwde boerderij zien in Drenthe. Maar als ik om 8 uur vertrek geeft de Garmin ineens aan dat het nog 55 kilometer is. Dat ga ik niet meer redden. Met moeite weet ik een gemiddelde van 26 per uur te trappen dus ben ik 20 minuten te laat.

Als ik daarna in de navigatie Nieuw Balingen invoer blijkt het nog eens 120 kilometer te zijn. Nou ja, ik ben oersterk en heb twee rustdagen gehad, dat moet lukken. Nog een bijkomend voordeel is dat Henriëtte alle bagage met de auto kan meenemen. Ik vlieg ineens vooruit! Vriend Jan geeft het tempo aan en dat is best pittig maar ik kan het wel. Achteraf is dat de fout die veel ongetrainde fietsers maken, nadat hij zo’n 90 kilometer heeft gefietst krijgt hij het heel zwaar en moet ik regelmatig inhouden.

DSCN4090

Logisch, ik heb dit jaar al 9000 kilometer gefietst en hij pas 60. Heel mijn lichaam is nu ingesteld op fietsen en zelfs na een snelle rit van175 kilometer ben ik niet echt moe. Ik eet veel, ook het prachtige stuk Limousine vlees van Jan, die geen honger heeft. Mooi om te zien hoe het lichaam van een mens zich aanpast.

http://www.hoogestoep.nl

Posted 8 september 2014 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Dag 22-23 Leersum-Nieuw Balinge, 175 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Edwin, mocht je in de buurt van Epe (tussen Zwolle en Apeldoorn) komen en een adempauze wilt of overnachten, je bent welkom! Wij wonen direct aan de bosrand.

    Margreet en Derk
    • Lief! Bedankt maar het blog loopt door gebrek aan Wifi en tijd een paar dagen achter. Ja, Emst, Epe, de Kroondomeinen, ik ken het goed. In Apeldoorn aan de Loolaan heb ik de Bosbouwschool gedaan. Misschien voor volgend jaar als ik terug fiets.

Geef een reactie

