Dag 20-21 Dorst – Leersum 92 kilometer, 2400 km in totaal.   19 comments


DSCN4054

 
DSCN4041Maandag en dinsdag 1 en 2 september 2014 (Xaló – NL, dag 20 en 21).

 

Denkend aan Holland
zie ik breede rivieren
traag door oneindig
laagland gaan,
rijen ondenkbaar
ijle populieren
als hooge pluimen
aan den einder staan.

 

 

 

Wat is Nederland mooi! Dit zouden mijn Spaanse vrienden geweldig vinden. De zon schijnt, er zijn prachtige wolkenluchten en iedere keer komen dichtregels van Marsman op als ik de populieren zie of als ik sta te wachten op een pontje. In mijn route heb ik expres drie keer een pont gepland. Toen ik in Spanje aan de route dacht zag ik dit precies zo voor me. Het klopt, het is er er allemaal. Na weken slecht weer is het nu prachtig in Nederland.

Gisteren kreeg ik alweer een gratis douchemuntje van de vrouw bij de receptie. Alles stinkt inderdaad, maar ik toch niet? Alweer de tent vreselijk nat opgezet, gelijk een regenbui erover en ’s ochtends de boel weer nat ingepakt. Ik weet het aantal natte dagen precies, dag 13 was de eerste, dat maakt 8 dagen nattigheid, het is op bij mij. Met mijn minst natte handdoek heb ik de binnentent nog een beetje droog gemaakt. Ondanks het mooie weer zal ik een hotel moeten nemen.

Op de camping Ginkelduin hebben ze ook hotelkamers weet ik uit het verleden. Bij de receptie bestudeer ik de folder en neem voor een midweek een bungalow. Dat is per nacht goedkoper dan het hotel, ik heb zeeën van ruimte, wifi, stopcontacten, echt alles, dit is de hemel. En ik heb schone frisse handdoeken. Natuurlijk mag ik op het grasveld rond de bungalow mijn tentje opzetten om te laten drogen. Wat een ruimte, er kunnen wel 20 tentjes staan.
Ik doe de was, stop alles in de droger en schrijf alle stukjes voor het blog. Heerlijk om zo te klungelen. En weetje wat ik ook heb gedaan, het stond in de folder, voor het eerst van mijn leven…aan de aardige vrouw van de receptie gevraagd om de 55plus korting. Helaas, ze gaf het mij direct.

Posted 7 september 2014 by Edwin in Geen categorie

19 responses to “Dag 20-21 Dorst – Leersum 92 kilometer, 2400 km in totaal.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Edwin, Wat jammer dat je er al weer bent.

  2. Hoi Edwin, welkom in Nederland. Jammer van de regen onderweg maar wat een knappe prestatie, petje af. Gr Martin

  3. Knap hoor.petje af!!ga je nu ook weer terugfietsen?????

  4. Wat een prestatie!!! Welke halve zool doet dat nou heen en terug naar nederland fietsen? Heel anders dan met je fietsmaatje in mei, zo zie je heel wat van alle landen. Ik heb heerlijk meegenoten van je verhalen, en natuurlijk ook van de thuis blijver. Ook zo’n geweldig mens dat je laat gaan om zoveel dagen van huis te zijn, ook voor Cokky bewondering. Fijn weekend verder! Groet uit Bollenstreek.

  5. Niets anders dan respect voor deze prestatie, fiets nog maar een eindje door naar het mooie Drenthe, bij ons staat de koffie altijd klaar en kun je het natuurgebied bij Dwingeloo/Spier ook nog even bekijken, dat is namelijk helemaal vernieuwd.

    Groetjes uit het mooie Vledder.

    Jan en Alie Vogelzang

    Jan en Alie Vogelzang
    • Door gebrek aan wifi en soms zelfs aan tijd loopt het weblog nu 2 dagen achter. Afgelopen vrijdag heb ik een prachtige rit gemaakt van Nieuw Balingen over Dwingeloo en Blokzijl naar de Noordoostpolder. Dus ben ik eigenlijk vlak langs jullie gereden zonder dat ik het mij realiseerde. Groeten uit Marknesse!

  6. Misschien fiets je per ongeluk door de B.v.Kuffelerlaan?????

    • Helaas, ik denk niet dat het gaat lukken. Morgen met mijn moeder naar het ziekenhuis in Meppel (voor mijn moeder hoor) en dinsdag ga ik alweer richting Katwijk. Wie weet, volgende keer beter! Groeten uit Marknesse.

  7. Net op tijd terug voor de verjaardag van Cokky.
    Goed gepland. Krijg ze die E-bike voor haar verjaardag?

  8. Nou ik weet wel wat. Een Sonos soundbar.

Geef een reactie

