Dag 19 Duffel – Dorst, 100 kilometer.   6 comments


DSCN4022
Zondag 31 augustus 2014 (Xaló – NL, dag 19).

Als alle Franse en Belgische bakkers nu ook koffie zouden verkopen dan was mijn koffieverslaving ook opgelost. Zondagochtend is alles dicht behalve de Belgische bakkers, daar is het razend druk. Voor een Belg moet het onvoorstelbaar zijn dat in het Calvinistische Nederland de bakkers op zondag gesloten zijn. Al vroeg zit ik op de fiets en zo tegen 11 uur heb ik honger en ben bijna wanhopig op zoek naar koffie. De Garmin geeft aan dat de Jacobsroute een piepklein straatje in gaat net naast een bakkerij. Het ruikt goddelijk, nou dan maar iets lekkers en geen koffie. “Nog iets anders, meneer?”, vraagt het meisje. “Ja, graag een koffie”, zeg ik. En op dat moment breekt er buiten een noodweer los. In een paar seconden zijn de klanten nat als ze van de auto naar binnen komen. Het meisje vraagt iets zachtjes aan een oudere vrouw, gaat naar achteren en komt terug met een kopje koffie en lacht heel erg lief.

“Alstjeblieft”, zegt ze. Ik zou zo verliefd worden, wat vriendelijk! Ik doe heel lang over de koffie en moet dan nog even wachten tot het droog is. Best gezellig bij de bakker want iedereen wil weten waar ik vandaan kom en waar ik heen ga. Als het droog is ga ik weer verder, de koffie was gratis, de zon schijnt en wat later rijd ik Nederland in op Belgische cafeïne.

DSCN4027

Posted 6 september 2014 by Edwin in Geen categorie

6 responses to “Dag 19 Duffel – Dorst, 100 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wel als Belgische in Spanje is dit het enige wat ik vreselijk mis,een goede bakker en op Zondag koffiekoeken halen,blij dat je zo gastvrij bent ontvangen in mijn land.

    • Het was erg gezellig op zondagochtend bij de bakker en wat een drukte, met vier man aan het werk. Door mijn fiets ook steeds een praatje met de wachtende klanten want België is natuurlijk het echte fietsland, zeker als het de wielersport betreft. Als ik daar zou wonen ging ik iedere dag even wat kopen bij dat lieve winkelmeisje!

  2. Wat een mazzel heb je toch of komt het door je charme. Ik heb een nieuwe naam voor je bedacht. Ik ga je vanaf nu George Clooney noemen. ( en ze was niet eens helemaal blond )
    Welkom thuis trouwens. Wat een gemiddelde.

  3. Ach, medelijden? Er zijn gewoon mensen die het anderen graag naar de zin maken en bij zulke mensen kom je graag terug.
    Een goede medewerker voor de zaak dus……en dat is veel waard.
    Weer een knappe prestatie geleverd Edwin en alle weertypen getrotseerd! Is de volgende fietstocht al gepland?
    Tot ziens in Spanje!

    • Jazeker, een vriendin dacht aan een rondje rond de wereld van 50.000 kilometer maar dan .moet ik toch meer trainen. De Santos blijft nu in Nederland en ergens in mei fiets ik weer naar Spanje maar dan via een geheel andere route. Tot gauw in Spanje.

Geef een reactie

