Dag 18 Geraardsbergen – Duffel, 80 kilometer.   5 comments


DSCN3998

Nog maar net in België en gelijk de naam van de bekendste Belg in Nederland!

Zaterdag 30 augustus 2014 (Xaló-NL, dag 18).

Het is gelukt! Maar 80 rustige, vlakke kilometers en door een beetje te vragen sta ik op een prachtige plek. Er staan nog 3 tentjes maar verder is er geen caravan of vaste standplaats te bekennen. Domein Roosendael ligt eigenlijk in Sint Katelijne Waver en zelfs als ik voor de imposante poort sta heb ik geen idee dat je er ook kunt kamperen. De sanitaire voorzieningen zijn prachtig, zonder douchemuntjes en met wc-papier. Volgens beheerder Jan is de wifi ook gratis en ik krijg een code voor 10 dagen. Hij loopt met mij mee om te laten zien waar ik mijn tentje kan opzetten. “Ontvang ik hier ook wifi?”, vraag ik aan hem en ik krijg een prachtig Belgisch antwoord: “Dat zou moeten.” De zon schijnt maar er zijn ook zware zwarte wolken aan de hemel. Eerst mijn grondzeil laten drogen, dan de binnentent en dan de natte buitentent erover en net op dat moment barst er een zware regenbui los. Ik druk de pennen in de grond en kruip in het tentje. Alles weer nat of op zijn minst klam. Nou, vooruit mijn handdoek is wel iets droger geworden en de douches zijn geweldig, heerlijk groot ook.

Op zoek naar wifi kom ik in de lege bar terecht en raak aan de praat met Gert, de uitbater en zijn hulp die eigenlijk een bosbouwopleiding heeft net als ik. Het klikt geweldig, zeker ook door het speciale Roosendael bier op mijn lege maag. Gert maakt een paar boterhammen met kaas voor mij. Verder zijn er geen klanten. Mijn iPad blijft heel de avond dicht, veel belangrijker: een goed gesprek, over vrouwen en verloren liefdes.

Posted 5 september 2014 by Edwin in Geen categorie

5 responses to “Dag 18 Geraardsbergen – Duffel, 80 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Blij te horen dat je het zo fijn hebt in mijn vaderland

  2. Geweldig face to face contact love it.

  3. Een terreintje om te onthouden. Leuk zo’n contact als met Gert. Verstandig om nu eens wat kortere ritten te gaan maken. Tot vrijdag XXXXX.

  4. Welcome @home …………………..

  5. Wat zijn onze zuiderburen ( Vlamingen ) toch gastvrij. Kunnen wij nog wat van leren. ( door Henk )

Geef een reactie

