Dag 17 Cambrai-Geraardsbergen, 140 kilometer.   2 comments


DSCN3989

België!

Vrijdag 29 augustus 2014 (Xaló – NL, dag 17).

Geraardsbergen bereikt, ineens spreken ze Nederlands hier! En dat is gemakkelijk want ik maak precies dezelfde fout als op de heenweg en onderschat het stuk tussen Tournai en Geraardsbergen. Het is best lang, en er zitten steeds pittige heuveltjes in er is geen vrij kampeerplekje te vinden en ook geen camping of hotel.

DSCN3987

Het wordt later en later en ik had de zeiknatte tent nog willen drogen, pas rond half zeven vind ik even voorbij Geraardsbergen op het enorme recreatiepark De Gavers een plekje. De tent begint te stinken en die krijg ik natuurlijk niet meer droog voor de nacht. Zelfs al regent het een keertje niet dan nog is er ’s ochtends zoveel dauw dat er geen verschil is met regen. De buitentent rol ik dan in een vuilniszak zodat de binnentent minder nat wordt maar op den duur wordt alles nat en klam. Morgen, dan zoek ik eerder een plekje, lekker de tent drogen en mijn handdoeken mogen ook wel een keer worden gewassen. Lief, van de vrouw achter de balie krijg ik een gratis douchemuntje. Dan neem ik de minst natte handdoek wel mee om mij af te drogen.

Posted 4 september 2014 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Dag 17 Cambrai-Geraardsbergen, 140 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. En zo juist op FB gezien dat je al in Nederland bent. met een heerlijk biertje in je hand.
    Gefeliciteerd met deze ( alweer ) topprestatie.
    Grote groet,
    Rijk en Ria

    Rijk en Ria van Eck
  2. Vandaag een hele mooie dag gewenst. Het wordt een prachtige tocht met heel mooi weer.
    En je broertje wordt vandaag 56 ! Hiep, hiep hoera.
    XXXXX

Geef een reactie

