Dag 16 Noyon-Cambrai, 102 kilometer.   7 comments


DSCN3975-1
Donderdag 28 augustus 2014 (Xaló – NL, dag 16).

“San Quentin, I hate every inch of you”, zing ik met mijn beste Johnny Cash-imitatie. Altijd als wij naar Spanje reden met de auto zongen we een paar regels van deze countrysong. Bij het zien van het bord met de plaatsnaam kan ik het niet laten en de plaats verdient het vandaag ook weer. Of het waait er, of het regent in het noorden van Frankrijk en het is ook een beetje saai. Natuurlijk doelt Cash op de staatsgevangenis in Californië, maar toch. Het waait, wind tegen en soms  regent het als ik over het jaagpad langs het kanaal St. Quentin bereik. Het is rustig in de stad. Ik maak een foto en fiets weer door. O ja, wat ik nooit meer probeer is om in mijn beste Frans naar deze stad te vragen. Het Franse boertje kijkt mij vreselijk verbaasd aan, denkt vrij lang na en zegt dan zoiets als “O, Sekketan”, vreselijk dat Frans, ik leer het nooit.

Tijdens de lunch komen er nog twee fietsers binnen. We raken aan de praat, hij en ik zijn precies hetzelfde. Enorme fietstochten, ook Chili, en zijn volgende tocht wordt een rondje Noordzee van 5000 kilometer. Nu, naar Santiago de Compostella, doet hij voor zijn vrouw. Iedere dag 60 kilometer en zij op een elektrische fiets. Want ze is al 70! “En als hij meer wil dan zoekt hij er maar 2 van 35”, zegt zij lachend. Ik vertel over mijn blonde jonge gymlerares die Cokky mij steeds voorspiegelt. Maar dit is geweldig, Cokky! Gaan we ook doen, volgende keer kan Cokky mee! Die andere tochten doet hij dus alleen en hij heeft een stuur van een tijdritfiets, iets waar ik ook regelmatig naar verlang. We nemen afscheid en fietsen ieder een andere kant op, ik naar mijn eindbestemming van vandaag. Durf ik trouwens niet uit te spreken, vast ook niet goed: Cambrai en daar regent het ook. Ik neem een fantastisch hotel voor 43 euro en mijn fiets overnacht bijna bij mij in bed.

Posted 3 september 2014 by Edwin in Geen categorie

7 responses to “Dag 16 Noyon-Cambrai, 102 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. We kunnen dus nog lang van jullie belevenissen horen …….

  2. Wij denken niet dat Cokky daar intrapt 🙂

    • Tja, net een mailtje van Cokky gehad:

      Ja, dat van die elektrische fiets lijkt me wel wat, aan de andere kant zie ik er erg tegenop. 60 km per dag is natuurlijk perfect, maar jou kennende wordt het toch weer een trainingskamp.

      Maar ik geef de moed nog niet op!

      Tot vrijdag. Lieve kus voor jullie beiden.

  3. Cokky, weet je nog wat je afgelopen maandag vertelde op het terras in Lliber?
    Het leek je wel wat om met een elektrische fiets mee te fietsen met Edwin, maar je wilde nog een paar jaar wachten.
    Kom nou maar even een proefrit maken op mijn elektrische fiets, zul je merken dat het best leuk is.

  4. Cokky in een karretje achter de fiets van Edwin, kan hij zijn energie kwijt, en gaan ze even hard 🙂

Geef een reactie

