Dag 15 Henninville-Noyon, 115 kilometer.   8 comments


DSCN3965-1
Woensdag 27 augustus 2014 (Xaló – NL, dag 15).

Hoe kom je deze camping af? Zoals ieder ochtend ben ik om 8.10 uur klaar om te vertrekken maar er is niemand bij de receptie en zelfs een voetganger kan er niet uit. Gelukkig staan er veel mensen op de camping die er lijken te wonen en naar hun werk gaan. Zij hebben een sleutel en ik kan er ook uit. Wat een waardeloze camping, Als het droog is weet ik zeker dat het vannacht weer een vrij kampeerplekje wordt. Al snel begint het daarom te regenen. Het zijn buien: kijk daar zit een gaatje in de wolken, het wordt al lichter en dan komt de volgende bui. De route blijft afwisselend, door dorpjes, enorme landbouwvlakten en dan weer een mooi weggetje door het bos.

Na 115 kilometer is het droog en ik zie een pas gemaaid weiland. Het pad er naar toe is een grote baggerzooi. Wat fijn dat mijn Santos een riem en geen ketting heeft. De kluiten modder vliegen om mijn oren. Het is prachtig vlak plekje. De tent staat net of er passeert een crossmotor en een half uurtje later komt de boer ook op de fiets bij mij kijken. Precies als ik dacht, in een klein dorpje is het gauw bekend dat er een tentje staat. Of ik alleen ben en waar ik naartoe ga. Natuurlijk is het prima dat ik van zijn land gebruik maak. “Uitkijken er zitten muggen, slaap lekker en een goede reis.”

Posted 2 september 2014 by Edwin in Geen categorie

8 responses to “Dag 15 Henninville-Noyon, 115 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het lijkt de polder (al) wel ……..

  2. Je blijft goed bezig. Dat zijn nogal afstanden. Ben wel verbaasd over die rare best wel dure campings. Nog een goede reis.

    • Hoi Marga. Intussen ben ik bij dag 21 en in Nederland en eindelijk heb ik goede wifi. Inderdaad vrij duur voor 1 persoon, een tentje en een fiets. Gisteren betaalde ik op een grote camping in Dorst 11,50. Dar was inclusief een douche muntje maar wc-papier was er niet. Wel in de buurt van het restaurant gratis wifi. Aan het einde van de tocht zal ik een overzicht geven van de kilometers. De route is langer dan via de snelweg. Ik zit nu 20 dagen op 2400 kilometer. Nog even naar Nieuw Balingen en dan naar mijn ouders, dat maakt 2600 km.

      Groeten uit Nederland!

  3. 11,50 gaat nog. Onze ervaring in 2009 en 2010 waren qua campings beter. Maar goed we hebben toen wel afgewisseld met hotelletjes. En gefietst vanaf de Maastricht naar Oleron Ste. Marie via “Langs oude wegen”. Schitterende route trouwens. Maar wij vinden Frankrijk de laatste jaren veranderd. Nog veel plezier in Nederland.

  4. Nou Marga jij bent zelf ook erg veranderd hoor! Vind ik…..Zeg maar.

  5. Staat de datum hier wel juist, je schiet opeens terug naar 15 augustus?

Geef een reactie

