Dag 14 Houdan-Henonville, 72 kilometer.   4 comments


DSCN3952(1)
Dinsdag 26 augustus 2014 (Xaló – NL, dag 14).

Ja, ja, ja, ik had natuurlijk niet moeten zeggen dat ik mij er stiekem op verheugd had om weer eens in de regen te fietsen. Na een dag weet ik het wel weer. Zeker als het van die twijfelachtige regen is, wel of geen regenpak aan. Ik reken het hotel af, stap op mijn fiets en het begint te regenen. Gelukkig stopt het niet meer en kan ik mijn geliefde regenhoesje op mijn helm houden. Wat een uitvinding. En dan zijn er nog mensen die een hekel hebben aan een fietshelm. In Spanje loopt het zweet niet in mijn ogen, hij heeft een zonneklepje, weegt bijna niets, is prima geventileerd en een helm heeft mij 2 keer (in 150.000 km) bij het vallen voor een hoofdwond behoed. Als ik hem kwijt zou raken kocht ik direct een nieuwe. O ja, Dick wist je dat de Franse wet de fietser verplicht bij slecht weer een felgekleurd hesje te dragen? Wie koopt er nu een zwart regenpak, vraag ik mij regelmatig af als ik achter mij een Franse automobilist met hoge snelheid hoor komen aanrazen.

Rond 3 uur is het droog en ben ik het zat, ik wil graag de natte tent opzetten om te drogen en beland op een camping bij Henonville. Dit zijn van die campings waardoor ik zo van vrij kamperen geniet. Of ik een muntje voor de douche wil? Ja? En ik reken 11 euro af voor een nacht. Als ik wifi wil moet ik een telefoonnummer bellen en 1 dag kost 8 euro. Nou, dan maar geen wifi. Ik dacht dat zulke campings niet meer bestonden. Uit voorzorg neem ik mijn eigen rol wc-papier mee en terecht, geen papier en ze hebben van die rare Franse wc potten zonder bril. Zijn ze net van de hurktoiletten af verzinnen ze dit. Verder hebben ze heel erg kleine douchehokjes. Een oude zwembadoverkapping met stoelen en tafeltjes is wel een uitkomst: om de slaapzak te luchten en om naar buiten te kijken hoe een enorme stortbui mijn tentje geselt.

Posted 31 augustus 2014 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Dag 14 Houdan-Henonville, 72 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het geeft wel karaktervorming..(zou ik zeggen als je jonger was,) zo’n fietsvakantie. Onze zoon had het al snel door. ‚Mam, nou nee ik zie een fiets vakantie niet zo zitten’. Stond ik daar met mijn goede idee. Houd de moed er in en blijf genieten 🙂

  2. Goed dat je net binnen was toen die bui viel.
    Het gaat hier opknappen dus misschien heb je mazzel en hou je het verder droog.
    Voorspoedige voortzetting.
    Gr.Grt.
    Rijk en Ria.

    Rijk en Ria van Eck

Geef een reactie

