Dag 12 Tours-Chateaudun, 116 kilometer.   9 comments


DSCN3911-1
Zondag 24 augustus 2014 (Xaló – NL, dag 12).

De route in de Garmin leidde mij rechtstreeks naar Ibis hotel in Tours. Ach, ik hou wel van tegenstellingen. Dus boek ik een kamer in deze kolos. Van de vorige keer weet ik nog waar ik mijn fiets kan neerzetten en dat ze er fantastische koffiezetapparaten hebben. Dat laatste gaf de doorslag, o ja, en de wifi natuurlijk maar toch ben ik blij als ik de stad achter mij kan laten. Zeker weten dat ik vannacht een mooie vrij kampeerplek ga zoeken. De stad ben ik trouwens zo uit want de route loopt prachtig langs de rivier, alweer zo’n mooi onverwacht paadje. Wat een genot om hier te fietsen als je druk verkeer verwacht en zo de landerijen in fietst.

DSCN3914DSCN3927

 
DSCN3918

“Wat vind jij ervan, Ezel?” Ezel is het met mij eens en ik deel mijn banaan met hem. “O, je wilt nog meer, dan heb je pech want het aankoopbeleid is niet erg goed geweest. Dan moet je bij de afdeling inkoop zijn.” Ja, daar betrap ik mijzelf wel op. Dat ik soms stop om even een praatje te maken. Nu spreek ik geen woord Frans maar dat maakt Ezel niets uit, hij begrijpt mij en ik begrijp hem. Als ik weg fiets galoppeert hij met mij mee totdat hij niet verder kan en gaat dan enorm balken. Zielig, maar toch ook wel fijn dat ik gemist word.
In een eikenbos vind ik een heel stil plekje om de tent op te zetten. Een hert schrikt van mij als ik beweeg in de tent. Ik had hem net te laat gezien. De boeren zijn als gekken met hun tractoren aan het werk, op zondag, en ze gaan door tot het echt helemaal donker is. Dat kan maar één reden hebben. Rond 2 uur ’s nachts word ik wakker, tik, tik, tik, dat wordt morgen nat inpakken. Boeren hebben altijd gelijk.

 

 

 

 

 

 

Posted 29 augustus 2014 by Edwin in Geen categorie

9 responses to “Dag 12 Tours-Chateaudun, 116 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Geweldig…jouw communicatieve talenten zijn enorm :-)…was trouwens gezellig gisteren met jouw andere achtergebleven helft 😉

  2. Een ezel met mensenkennis .
    Gr.Groet,
    Rijk en Ria

    Rijk en Ria van Eck
  3. Un vraie Noir de Berry met prachtige tanden!

  4. Is zo’n gesprek met ezel nu een verbetering of niet, vergeleken met toen je de andere kant op fietste? 🙂

  5. Hallo Edwin.
    Vanaf Someren naar Pedreguer is het 1875 km,hoeveel kilometer is het met de fiets naar katwijk,als ik het bereken is het met de fiets een fiks aantal km meer.
    Nog succes voor de laatste week hopelijk niet al te veel regen.

    Groetjes riny

    • Hoi Riny! Ik heb nu weer goede wifi. Tot aan Dorst bij Breda had ik 2307 kilometer gefietst in 19 dagen. De route is inderdaad langer en zeker niet zo recht als een autoweg. Volgend voorjaar wil ik terug fietsen maar dan meer idool het binnenland richting Barcelona. Volgens mij moet Someren dan ook lukken. Ik wil er dan meer tijd voor nemen dan ik nu had. Groeten uit Leersum.

Geef een reactie

