Dag 11 Dissay-Tours, 113 kilometer.   4 comments


DSCN3900

 
Zaterdag 23 augustus 2014.

Mijn wereld en hun wereld, zo totaal verschillend en toch zo dichtbij. Een officiële zwarte zaterdag in Frankrijk. De vakanties zijn afgelopen en iedereen gaat tegelijk huiswaarts. Ik kijk naar de file beneden mij. Gezinnen met kinderen, vader achter het stuur, moeder die zich omdraait om het kroost tot bedaren te brengen. Mijn weg is leeg, heel de dag al, uitgestorven.

DSCN3907DSCN3913

 

Daarom fiets ik deze route zo graag: hij is prachtig en gaat maar door en door. Normaal zit er altijd een einde aan een fietstocht, deze lijkt eindeloos. Soms zijn de wegen smaller dan het fietspad door de duinen van Katwijk naar Scheveningen en zeker minder druk. Echt zwaar is de Camino de Santiago ook niet, het zwaarste gedeelte is Col de Somport over de Pyreneeën heen. Wat het wel zwaar maakt is de 23 kilo bagage en de zware Santos. Als het vlak is rijdt de Santos met de enorme 29 inch wielen fantastisch maar zo gauw er een helling komt lijkt het wel of er iemand aan mijn fiets gaat hangen. En toch stap ik iedere dag met veel plezier op de fiets om steeds over de mooiste weggetjes te worden geleid. Soms zie ik een hert, soms een paar eekhoorntjes. Tussen 12 en 1 zoek ik een restaurant of een bar op, eerst een biertje en dan het menu. Wat een fietstocht, een fietstocht zonder einde. Ja, ik mag mijn wereld wel.

DSCN3910DSCN3903

Posted 28 augustus 2014 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Dag 11 Dissay-Tours, 113 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Je Pelgrimstocht wordt in ieder geval elke keer op de juiste manier onderbroken met een biertje ! Liefs en au revoir

  2. jij fietst gewoon jouw eigen pelgrims- bezinningspad 🙂

  3. Ik zou eerder denken aan een kluizenaarsbestaan. 😦

  4. Dat is het helemaal hè, zwervend door mooie rustige gebieden. Je ” gekochte vrijheid ” gerealiseerd . 🙂
    XXXXX

Geef een reactie

