Dag 10 Brie-Poitiers, 135 kilometer.   5 comments


DSCN3895

Vrijdag 22 augustus 2014 (Xaló – NL, dag 10).

DSCN3897Zo, ik heb 1348 kilometer gefietst in 10 dagen. Dat is leuk want het deelt zo gemakkelijk: dat is dus 135 km per dag en dat is weer volgens mijn planning. In 20 dagen zou ik dan precies het dubbele moeten hebben maar goed dat zou dan weer net iets te veel zijn. Ach, al die tijd alleen op de fiets moet je toch iets te rekenen hebben, of te denken. Zo denk ik aan een opmerking over het vrij kamperen van vriend Ruud: “leuk maar dan kan je niet douchen” Ja, denk ik dan, dat klopt en er is geen wifi, en geen wc, en geen verlichting ’s nachts, daarom is het ook vrij kamperen. Toch begrijp ik die opmerking wel. Ik ben net iets ouder, oud genoeg om mij te herinneren dat wij in Den Haag geen douche in huis hadden. Niemand had dat toen, we hadden nog maar net warm water in huis. We gingen 1 keer per week in een teil of ik ging met mijn moeder mee naar het badhuis. Het iedere dag douchen, tja, dat bestond gewoon nog niet. Van mijn ouders heb ik het vrij kamperen geleerd: er werd met de kampschop een gat gespit, dat was de wc en als je geweest was gooide je er een beetje zand op. Water haalde je in een canvas waterzak en we hadden een opvouwbaar wasbakje, ook van canvas. Dan maakte je met de primus een beetje water warm en dat deed je dan in dat wasbakje. En je waste je dan met een washandje, begrijp je Ruud?

 

 

 

DSCN3871DSCN3873

Posted 27 augustus 2014 by Edwin in Geen categorie

5 responses to “Dag 10 Brie-Poitiers, 135 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Je kunt natuurlijk ook lekker mijmeren over je wijnvoorraad voor de winter. Meestal is dat rode wijn. En je hebt inmiddels voldoende kennis waar je op moet letten en wat je lekker vindt. Samen deze ervaring delen en we hebben weer leuke uurtjes.
    Trouwens, het nieuwe restaurant gaat in de winter ook Cote d’Los op de kaart zetten. Is smakelijker dan de Chuleton de ternera. Dus een Monastrell hoort daarbij. Goeie voortzetting van de reis.

  2. Goed onthouden heb je dat. We kampeerden ook op de ” Mildenburg ” op Oostvoorne . Daar moest je heel ver lopen met de waterzak naar een pomp. Ook daar moest je met een kampschopje het bos in , er waren geen toiletten. Het kostte daar dan ook maar 0,15 cent p.p.p.n. dus niet helemaal vrij kamperen wat eigenlijk nog leuker is.
    Tot gauw XXXXX .

  3. Hi Edwin,
    Ik ben geloof ik een 5 jaar ouder en herken je beschrijving geheel. Thuis eerst de “kuip ” op vrijdag of zaterdag. Eerst warm water halen bij de waterstoker “Suykerbuik ” ( echt waar ) en later , zelfs in de begin periode van ons trouwen, op vrijdag naar het badhuis. Pas toen wij weer eens verhuisd waren , kwam de douche in beeld.
    Soit.
    Leuk je verhalen te lezen, mooie plaatjes maar toch denk ik dat je rit met Dick leuker was omdat jullie beiden dan iets met elkaar konden overleggen of tegen elkaar iets te “kankeren” hadden.
    Desalniettemin, een hele goede reis verder.
    Groetjes,
    Rijk.

  4. Wij hadden bij het kamperen een hele grote canvas jacuzzi… maar dat kan ook aan mijn geheugen liggen 🙂

  5. He edwin, ik ben iets jonger dan jij. Wij hadden in nootdorp wel een douche maar oudere broers en zussen weden gewassen in de zinken teil die nu in mijn tuin met blommekes staat..zie mijn fb op 29 juni. Wordt het snachts niet al weer fris in je tentje. Geniet ervan, volg je weer met plezier en bewondering. Groet

Geef een reactie

