Dag 9 Saint Emillion-Brie, 125 kilometer.   1 comment


DSCN3933
Donderdag 21 augustus 2014.

Engeland moet een vreselijk oord zijn, dat kan niet anders want of het nu in het woestijnachtige Murcia is of in het groene Frankrijk: overal vind je Britten. In kleine verlaten dorpjes waar ik alleen nog een oud mannetje met alpinopet verwacht lopen drie intens bleke, iets te dikke meiden in korte rokjes. Zo overduidelijk Engels. Ze kijken verveeld en dat kan ik begrijpen want wat moeten ze hier in godsnaam doen? De Middellandse zee ligt 500 kilometer verderop. Hier zijn alleen koeien en zonnebloemen. Het restaurantje waar ik voor de lunch neerstrijk is in handen van een Engelse eigenaar en de clientèle bestaat uitsluitend uit Engelsen. Ach, ik ben het gewend, het voelt wel vertrouwd en ook de rekening doet vertrouwd aan: bij de prijs van het menu komt nog het brood, de wijn en de koffie. Wel frappant is dat het mij ’s middags nog een keer overkomt om in een restaurant terecht te komen waar fish en chips op het menu staat.

DSCN3869 DSCN3880

 

Nee, zegt eigenaar Barry, in mei waren ze nog aan verbouwen, ze zijn nu net 2 maanden open. Hij bekijkt mij even en merkt dan op dat ik zeker een goed getrainde fietser ben. Ik geef toe dat ik dit jaar al 7000 km heb gefietst. Hij knikt begrijpend. “Je ziet er helemaal niet uitgeput uit. Als mensen hier op het hoogste punt in de weg stoppen komen ze vaak helemaal kapot aan om water te vragen.” Het was mij ook al opgevallen dat  maar enkele fietsers er professioneel en getraind uitzien. Voor anderen, zonder helm, ongetraind, zonder fietskleding en met fietsen die een roestige ketting hebben is deze tocht zwaar, heel zwaar. Barry heeft gelijk, voor mij is het geen lijdensweg maar gewoon een lekker stukje fietsen.

Posted 26 augustus 2014 by Edwin in Geen categorie

One response to “Dag 9 Saint Emillion-Brie, 125 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lekker stukje fietsen ….o.k…..maar gewoon ????
    Succesvolle voortzetting.
    grote groet,
    Rijk en Ria

    Rijk en Ria van Eck

Geef een reactie

