Dag 7 Navarroux Lesperons, 130 kilometer.   6 comments


dag7foto-4--2

Dinsdag 18 augustus 2014 (Xaló – NL, dag 7.)
Van de andere kant is heel anders. Nooit gedacht dat het zo’n verschil zou uitmaken met de tocht van mei. Het is zelfs zo erg dat ik het restaurant pas herken als ik mijn fiets neerzet. En dat gebeurt mij op deze tocht zelfs meerdere malen. De verbazing en ook een soort vreugde als ik het dorpje waar ik al middenin sta ineens herken. Zo ook in Navarroux waar Dick en ik precies op diezelfde plek een biertje dronken. En er is een camping.


“Bore da”, zeg ik in mijn beste Wels tegen het meisje achter de balie en reken mijn speciale tarief af van €11,50 Ja, ik had al gelijk in de gaten dat ze niet Frans was en met Gareth als fietsvriend weet ik alles van Wales: ze hebben er veel schapen, de hoofdstad is Cardiff en meer is er niet. Toch weet ik schijnbaar voldoende om 50% korting te krijgen. Belachelijke bedragen durven ze te vragen voor 1 nacht. Het enige wat ik nodig heb is een plekje voor een tentje, een douche en en wc. Het is een typische Franse heggetjescamping, deze keer kijk ik tegen liguster aan. Op de paden ligt grind zodat als er iemand ’s nachts naar de wc moet de halve camping wakker is. Nee, mijn volgende plekje zoek ik zelf wel uit. Dat volgende plekje vind ik bij Lesperon, 130 kilometer verder aan de rand van een zeedennenbos. Inderdaad Les Landes.

Dag7foto0

Nog geen dag regen gehad en toch veel moeite om droog te blijven.

Posted 24 augustus 2014 by Edwin in Geen categorie

6 responses to “Dag 7 Navarroux Lesperons, 130 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi een met dophei versierde fiets. Ja het is echt waar als je van de andere kant komt is bijna alles nieuw voor je en toch vertrouwd.
    XXXXX

  2. Ja , opvallend maar vaststaand feit dat dingen er in omgekeerde volgorde
    anders uitzien.
    Maar ook nu weer leuk en interessant om er over te lezen.
    Gr.Grt.
    Rijk en Ria

    Rijk en Ria van Eck
  3. Nu je van de andere kant komt zou je de kilometerteller ook moeten omdraaien, dan telt hij terug 🙂

  4. En als je vaker achterom kijkt komt de route je dan bekend voor?

  5. Man wat heerlijk. Ik reis weer helemaal mee. Ga aub wat langzamer. Met groeten Ton

  6. Deja vu ……..

Geef een reactie

