Dag 6 Jaca-Navarrenx, 104 kilometer.   5 comments


Dag6foto-1-1Dag6foto-2-1
Maandag 18 augustus 2014 (Xaló – NL, dag 6).
Dick: steeds moet ik vandaag aan hem denken. Wat een pokkeweer hadden we. Wat was het zwaar. Ergens in mei zaten we in hetzelfde restaurant, boven op Col de Somport. Gratis wifi daar en ook nog zonder code. Dat had ik onthouden en daardoor kon ik natuurlijk het aantal voor vandaag geplande kilometers niet halen. Nou ja, maakt niet uit, ik heb een paar reservedagen ingepland. Ja, die Somport opfietsen is toch een hele prestatie, zeker voor Dick met zijn aorta van teflon. Maar iets wat Dick nooit zou lukken, is mij wel gelukt: vijf dagen zonder wifi! Ik ben gewoon bang om mijn iPad open te doen. Twitter laat ik ook wijselijk ongeopend. Ik mail Cokky de foto’s en de tekst voor het blog, lees de mail en dan komt Antoine, een Franse fietser bij mij zitten die alles over mijn Santos wil weten. Leuk die contacten onderweg, belangrijker dan Twitter, vind ik en ik sluit mijn iPad af. Antoine is aan het fietsen geraakt door de Franse politie die een jaar geleden zijn rijbewijs heeft ingevorderd, toen moest hij wel fietsen en nu wil hij niet meer anders. Natuurlijk is hij op weg naar Santiago de Compostela om na te denken over het leven, een echte bedevaarder. En ik? Ach, ik doe het  omdat ik nu eenmaal graag een stukje fiets.

 

Dag6foto-3-1Dag6foto-4-1

Posted 23 augustus 2014 by Edwin in Geen categorie

5 responses to “Dag 6 Jaca-Navarrenx, 104 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi verhaal

  2. Mooi…inderdaad is echt menselijk contact leuker dan via internet 🙂

  3. Nou een “stukje” fietsen dan zou ik wel eens een “stuk” fietsen willen zien maar inderdaad zijn er ook wereld fietsers die gaan nog veel verder en langer. Fijn hoor om puerto de Somport nu eens met goed weer mee te maken.
    Succes en een knuffel . XXXXX

  4. Beter weer, zie ik ;). En aan die andere tafel zitten nog steeds dezelfde mensen als de vorige keer, is je dat opgevallen? Leuk om je dit keer via het weblog te volgen, is een stuk gemakkelijker dan achter je aan fietsen.

  5. De schrijverspen lukt je ook steeds beter ……

Geef een reactie

