Dag 5 Ejea de los Caballeros-Jaca, 104 kilometer.   2 comments


Dag5foto-5-1

Zondag 17 augustus 2014 (Xaló – NL, dag 5).

Gelukkig, ik dacht dat ik al zwak begon te worden maar op de top aangekomen worden de Spaanse wielerhelden aangemoedigd, Valverde en ook Contador waren hier favoriet aan het asfalt te zien. Een nieuw aan te leggen stuwmeer niet: Contador si! Pantano no! Levende rivieren! Ja, daar kan ik het helemaal mee eens zijn. Liever nog een rij windmolens erbij, of nog veel mooier een hectare zonnepanelen dan dit prachtige gebied onder water zetten. Maar goed, het is dus een aardige klim en het heeft niets met mij te maken. Want daar ben ik nou altijd bang voor, dat ik de eerste dag 195 kilometer rijd en dan volledig in elkaar zak. Echt iets voor mij.
Omdat het lange weekend is afgelopen zijn de normaal rustige wegen nu druk dus kies ik voor de zware optie om naar Jaca te komen. Vreselijk eigenlijk, 24 kilometer klimmen maar het gebied is fantastisch mooi.

Dag5foto00-2

De afdaling naar Jaca is maar 9 kilometer lang, ik let op voor de volgende keer en hij daalt met steeds zo’n 5%. Dus liever niet, als er een volgende keer komt. Even voorbij Jaca vind ik een camping. Een blonde, jonge gymnastieklerares, (helaas met aanhang) is mij net voor. Ik zet mijn fiets bij die van hun, maak een praatje en we lopen de receptie binnen. Voor €22,80 mogen ze een nachtje kamperen. Te duur, besluiten ze. En dat vind ik ook. Dus probeer ik mijzelf nog voor €11,40 een plekje te bezorgen maar nee, dat moet €18,60 gaan worden. Dat nooit dus. Een kilometer verder op vind ik het mooiste vrijkampeerplekje ter wereld. Een verlaten weiland, met prachtige bloemen, een vlak stukje voor de tent en een snel stromende rivier om mij heerlijk te wassen. Wat wil een mens nog meer…. ja, ja, die fietste de andere kant op.

Posted 22 augustus 2014 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Dag 5 Ejea de los Caballeros-Jaca, 104 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Soms zit het mee ….soms zit het tegen.
    Prachtige foto’s .
    Gr.grt.
    Rijk en Ria

    Rijk en Ria van Eck
  2. Pffff.. wat een geldwolven op die camping, maar eigenlijk dankzij hen heb je dat mooie veldje bij de rivier gevonden..
    Ik ben Joanna, sinds een paar weken volg ik jullie blog, en met plezier!
    Ik woon sinds bijna tien jaar in Catalunya ( provincie Lléida) met een Catalan, en ook ik ben dol op fotograferen. We leven off the grid met twaalf zwerfhondjes en nog méér katjes, ik herken veel situaties die jullie beschrijven, erg leuk!
    Veel voorspoed bij je fietstocht Erik, de omgeving van Jaca is inderdaad niet te versmaden. Keep on going strong!
    Salut! Joanna.

Geef een reactie

