Dag 4 Codos-Ejea de los Caballeros, 145 kilometer.   5 comments


Dag4-foto-2-1

Zaterdag 16 augustus 2014 (Xaló – NL, dag 4).

Alweer dat klote nieuwe stuwmeer en de nieuwe snelweg maar nu sta ik aan de andere kant dan in mei. Ongelofelijk dat je er als fietser niet omheen kunt. Ik fiets dus het dorpje Morata de Jalon binnen dat maar net wakker is van de feesten en dan heb ik nog geluk dat er een belangrijke processie is waardoor er in ieder geval een bar open is voor stokbrood met ham.

Dag4foto6

 

“Nee, met de fiets kan je niet meer naar Ejea komen. Ja, als je een mountainbike hebt is er een weggetje door de bergen. Boeren met de trekker gebruiken dat ook. En in het weekend nemen de racefietsers gewoon de autosnelweg, daar zegt niemand wat van. De overheid heeft alleen aan auto’s gedacht.”, voegt de barman er nog aan toe. De snelweg is mij te gevaarlijk en dit weekend door Maria Hemelvaart extra druk. Ik vraag aan een paar oude mannetjes of er geen pad langs het riviertje loopt, de goede kant op. Ja zeker, dat lukt wel met die fiets maar je moet wel door een tunnel. Natuurlijk heb ik licht dus zien ze geen probleem, hoewel…er kan heel sporadisch nog een trein doorheen komen maar vandaag niet, denken ze. En dan kan je wel aan de kant gaan staan, zeggen ze bloedserieus. Ik fiets terug en vind het onverharde pad over de berg en pas om 11.30 uur kan ik aan mijn route beginnen. Er volgt 100 kilometer windkracht 5 tegen, ik probeer er een tijdritfiets van te maken door bijna met mijn hoofd op mijn stuurtas te gaan liggen, maar meer dan 15 km/uur krijg ik er niet uitgeperst. Uitgeput vind ik even voorbij Ejea een plantage van snel groeide Catalpa bomen. Het is al bijna donker. Goed dat er geen wifi is, ik slaap van 10 tot 7.

 

 

 

Posted 21 augustus 2014 by Edwin in Geen categorie

5 responses to “Dag 4 Codos-Ejea de los Caballeros, 145 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Er komt geen trein denken ze hahaha. Ik leg in een deuk als ik zulke opmerkingen lees, vanuit nederlands perspectief dan. Succes verder met je reis, hier komt net weer een bui naar beneden en het is 15gr.

  2. Hoe sterk is de eenzame fietser…..
    Grote groet,
    Rijk en Ria

    Rijk en Ria van Eck
  3. Goed gedaan , die schaduw foto .

    Rijk en Ria van Eck
  4. Een ezel stoot zich in het gemeen… ;). En hoezo: Ik heb licht? Doet ie het weer? Verder niks dan respect. Je gaat als een speer!

  5. ach arme ziel..die trein…je kan ook bukken natuurlijk hahahaaaa….

Geef een reactie

