Dag 3. Cella-Codos, 135 kilometer.   4 comments


Dag3foto 7-001

Dag3foto 4-001

Vrijdag 15 augustus 2014 (Xaló – NL, dag 3).

 

Waar lijkt dit op? Dit is eigenlijk zo bijzonder, desolaat, droog, lelijk en mooi tegelijk. Ik heb hier zeker al vier keer gereden en het landschap blijft mij fascineren. Het doet mij denken aan Australië waar ik een enorme klinknagel van een oude verlaten spoorrails als souvenir meenam. Of het lijkt op Amerika, in de buurt van Dead Vally of soms lijkt het ineens op de Noordoostpolder waar ik als jongetje van 10 tegen de wind in worstelde over eindeloze polderwegen. Het heeft wel wat, een oude spoorbaan met af en toe een vervallen stationnetje of een grote kudde geiten die de droge stoppels van het gemaaide graan eten. Verderop ligt de spoorbaan er nog. Pas geleden is dit gedeelte door de staat gekocht en wacht nu om ook “via Verde” te worden, als er natuurlijk geld voor is. Tot zo lang moet je over een onverharde weg die veel langer is dan je hoopt. Daarna weer over de asfaltweg die zo een beetje de spoorlijn volgt tot aan het mijndorp, Ojos Negros waar als aandenken een locomotief staat. Boven op de berg waar de ijzerertsmijn was staan nu moderne windmolens. Ik stop bij een oud windmolentje voor een foto, die is mooi, de anderen zijn lelijk. Mijn einddoel Morata de Jalon haal ik niet. Bij Condos vind ik een prachtig plekje bij een picknickplaats met een bron om mij te wassen.

 

Posted 20 augustus 2014 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Dag 3. Cella-Codos, 135 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuk zo’n verslag het geeft een goed beeld van dat deel van Spanje. Het is precies zoals je het beschrijft met veel ruimte en vrijheid. Het eten ziet er lekker uit.
    Liefs en kus.

  2. Prachtige foto’s. En ja, wij hebben zes zonnebloemen in de tuin. Dit is andere koek. Eten zit er prima uit. ( soms beter dan thuis? )

  3. Was door Henk geschreven hoor.

  4. mooie foto’s…een beetje eenzaam verhaal…Succes Edwin!

Geef een reactie

