Dag 2 van Altura-Cella, 140 kilometer.   4 comments


Dag2 foto 4-002

Donderdag 14 augustus 2014 (Xaló – NL, dag 2).

Wat fijn dat ik oordopjes bij mij heb, toch nog heerlijk geslapen op een rumoerige Spaanse camping. “Wil je geen rekening, doe dan maar een tientje”. Nog te duur voor alleen maar een douche en een wc zonder papier. Volgende keer zoek ik wel een plekje in de natuur. De tweede dag begint niet goed. De poot van mijn zonnebril is afgebroken en ik ben het USB snoertje vergeten om de Garmin op te laden. Zonder navigatie kan ik bijna niet dus eerst naar Segorbe, terwijl ik vroeg had willen vertrekken. Bij de benzinepomp weet ik al een snoertje te scoren maar zonnebrillen is moeilijker. Bij een Chinese bazaar hebben ze een aardige voor 3 euro. Heel de wereld is ineens prachtig bruin-roze. Het is even wennen maar het geeft een vrolijk en zonnig gevoel. Ik weet nu al dat ik hem erg zal gaan missen als hij kapot gaat.
Ik fiets weer omhoog naar de camping in Altura waar ik de via Verde naar Ojos Negros op ga. Ik zal flink nog moeten doortrappen wil ik voorbij Teruel komen want het tracé blijft maar heel geleidelijk klimmen met 2 a 3%. Alweer krijg ik begeleiding, deze keer van 2 mountainbikers die de beste bar weten om een lekker bocadillo te eten. Natuurlijk ligt het plaatsje op een berg. Half dood smaakt bier nog lekkerder en ook de broodjes zijn prima. Ik heb geluk, wind mee en richting Teruel daalt het. Met een gangetje van dertig per uur zoef ik voorbij Teruel en voorbij Cella vind ik een populierenbos om nog net voor donker de tent op te zetten. Wat goed dat er geen wifi is, nu kan ik al voor 10 uur gaan slapen.

Posted 19 augustus 2014 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Dag 2 van Altura-Cella, 140 kilometer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heerlijke afsluiter van de zomervakantie.
    Dubbele portie blog en mooie foto’s.
    Als dat maar blijft duren.
    Aan dit moordende tempo gaan ze er allebei onderdoor!

  2. Super dat we toch mee kunnen genieten!

  3. Ik vind het weer gezellig, dat je weer op weg bent. Voor Cokky natuurlijk minder.

Geef een reactie

