Xaló-Altura.   8 comments


Dag1foto 4-1

Woensdag 13 augustus 2014 (Xaló – NL, dag 1).

Wegfietsen van huis ben ik gewend maar nu kom ik voorlopig niet terug en dat is vreemd. Nog nooit van mijn leven ben ik zolang alleen weg geweest. Ik stop nog heel even aan het einde van ons onverharde weggetje om naar Cokky te zwaaien. Tot over een maand en 2 dagen! Zolang ben ik niet van plan om er over te doen om naar Nederland te komen. Ik denk dat ik de 2500 kilometer in 16 dagen zou kunnen doen maar voor de zekerheid reken ik er nog 4 dagen bij. Deze keer wil ik mijzelf testen. Ik ken de weg, zo ongeveer, ben goed getraind en wil het zoveel mogelijk kamperend doen. Mijn fiets weegt 22 kilo, met water en bagage komt daar nog eens 22 kilo bij, zelf ben ik 82 kilo dus moet ik 126 kilo de bergen op trappen en dat voel je, zeker als de vriendelijke Spanjaarden mij na 160 kilometer naar het dorpje Alcublas begeleiden waar een hostal zou zijn.Ik kan ze maar net bijhouden. Ze zijn onder de indruk, wij kijken op ieder grammetje en jij trapt zo maar 35 kilo extra deze pas op. Ze laten mij uitgeput achter in het bergdorpje, eerst de bar in voor ijskoud bier, ik laat het mengen met Fanta limon, een Spaanse gewoonte om niet al teveel bier te drinken tijdens het sporten. Het Hostal? Nee, dat is gesloten. Er is een camping in Altura, eerst nog even verder de pas op, de Chirivila en dan alleen maar afdalen. Na 195 kilometer lukt het nog net voor donker de tent op te zetten, ik ben kapot. Als ik zo doorfiets ben ik in 12 dagen in Nederland…

 

Posted 18 augustus 2014 by Edwin in Geen categorie

8 responses to “Xaló-Altura.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zullen het er 15 !!! worden ook geen probleem toch ?
    Hoofdzaak is , gezond arriveren.
    Grote Groet,
    Rijk en Ria.

    Rijk en Ria van Eck.
  2. ijskoud bier hoef je over een dag of twaalf niet meer te drinken , eerder warme thee of soep.
    Hier 15 graden en regen buien. Nog een goede reis toegewenst.

    willem en sue belgie
  3. Super man!

  4. Fijn dat je nu ook een reisverslag maakt met foto’s,

    Geert en Lien Smit
  5. Radler schijnt helemaal in te zijn. Bier gemengd met limonade en ijskoud drinken. Weinig alcohol en goed voor de dorst.
    Succes kerel met de verdere rit.

  6. HAY EDWIN,

    DAN HEB JE OOK NOG EVEN TIJD OM NAAR HEEMSTEDE TE KOMEN……… LEUK.

    GROETJES EN VEEL PLEZIER

  7. Hoi KO!!! Je gaat weer lekker! Rustig aan hé je hebt de tijd 🙂 ….. Leuk om je weer te volgen! Suc & met de reis x

    groetenuitspanje

Geef een reactie

