Chico.   11 comments


Chico2

Maandag 11 augustus 2014.

Hij is altijd bij me in de buurt, en houdt nauwlettend in de gaten hoe ik mijn fiets en mijn bagage aan het voorbereiden ben voor de tocht terug naar Nederland. Ik moet wel uitkijken waar ik de fietstassen neerzet, anders piest hij er tegen aan. Volgens mij wil hij me daarmee iets duidelijk maken… We zullen elkaar missen, de Chico-lummel en ik.

 

Posted 11 augustus 2014 by Edwin in Geen categorie

11 responses to “Chico.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik weet nog dat jullie een “goed tehuis” zochten voor Chico omdat hij zich niet kon gedragen.
    Wat kan alles toch veranderen. Jullie hebben in ieder geval ook een goede “waakhond” aan hem.
    Nog even een andere vraag Edwin.
    Gisterenmorgen om 7 uur liepen wij op het pad achter Lliber vanaf de zuiveringsinstallatie.
    Het was lekker koel, maar halverwege het pad stapten wij plotseling in een warme deken en daarna is
    het ook warm gebleven. We zijn op dat punt nog een paar keer terug gestapt en het was echt alsof je een
    gordijn doorliep van de kou naar de warmte.
    Is dat iets wat in augustus vaker voorkomt?

    • Ja, Chico willen we niet meer kwijt. Zelfs de andere katten beginnen te wennen. Alleen Loesje HAAT hem echt.

      Ja, die enorme temperatuurverschillen zijn normaal in gebieden met heuvels en bergen. Alleen in Nederland zijn we niet gewend aan dit fenomeen omdat het meestal waait en er nauwelijks hoogte verschillen zijn. De Engelsen zijn er wel weer aan gewend en kennen ook de term “frost hole” dat is een lagere plek waar de zwaardere koude lucht in de nacht naartoe zakt. Daar kan je beter niet wonen. De plek waar wij wonen is dan ook bijna de koudste van de vallei. De hoger gelegen hellingen zijn warmer omdat de hele nacht de koudere lucht langs de hellingen naar beneden stroomt om op de laagste plek tot stilstand te komen. Vandaar de flinke temperatuur verschillen in de vallei en bergen.

  2. Chico een lummel? Dat is een grapje natuurlijk. ik denk dat hij van de hele groep het slimste is !!

  3. Wat een lief beest 🙂

  4. Een mooie reis gewenst Edwin.. Geniet ervan.

  5. Ik hoop dat Chico ook af en toe door het zicht van de lens van Cokky wil lopen. Ik ben stiekem wel een beetje verliefd op ‘m 🙂 Komt misschien deels ook door de naam (wij hebben een Chica rondlopen)
    Goede reis!

Geef een reactie

