Op de Santosfiets.   20 comments


Tarbena

Zondag 10 augustus 2014.

Zo gauw ik op de Santosfiets stap beginnen de avonturen. Het lijkt wel of ze in het zware bakbeest zijn ingebakken. De fiets heb ik gekocht om in augustus de dorpsfeesten te ontvluchten. Hup, mijn tentje achterop en de eenzame binnenlanden van Spanje in. Vorig jaar beviel mij dat erg goed alleen was ik aan een nieuwe fiets toe.

Naar-TarbenaSpanje

Dick en ik fietsten op onze nieuwe fietsen van zijn huis in Katwijk naar mijn huis in Spanje en toen kwam ik op het idee om in augustus deze mooie route nog eens te fietsen maar dan met mijn tent achterop.
Als test fiets ik een rondje van 55 kilometer over Coll de Rates. Mijn god, wat een verschil met mijn racefiets van 7 kilo. Ineens moet ik 21 kilo fiets omhoog trappen en daar gaat donderdag dan nog eens 20 kilo bagage bijkomen. Dat vereist een omschakeling in denken. Dit gaat een halve dag kosten. Gelijk schakel ik over in de vakantiemodes, er komt een soort gelatenheid over mij. Ik stop regelmatig onderweg voor een fotootje en een praatje. Houd uitgebreid almuerzo in Tarbena en raak in gesprek over de plaatselijke wijn die verrassend goed is. De producent zit ook aan tafel. “Jammer dat je op de fiets bent anders kreeg je een fles mee”. Ik lach, “kom dan maar eens mee naar buiten”. De mannen zijn zijn onder de indruk van het Santos bakbeest. “Ja, daar past wel een fles wijn op.” Na een bezoek aan de wijnkelder fiets ik verder.
De afdaling met 110 kilo totaalgewicht gaat geweldig. Ik haak aan bij een groepje wielrenners, rijd zelfs nog een gaatje dicht. Ze bedanken mij, “Wat ben je sterk”. Als verklaring wijs ik naar naar de bidonhouder. “Vino tinto, drie jaar eiken gerijpt.”

Wijnproducent-TarbenaSantos-met-wijn

Posted 10 augustus 2014 by Edwin in Geen categorie

20 responses to “Op de Santosfiets.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi! Zelfs ik krijg er weer zin in, en dan wil wat zeggen ;). Het blijft ook een prachtig gezicht, zo’n fles wijn in een bidonhouder!

  2. Daar had de producent niet op gerekend .:) wel een omschakeling in denken maar met zoveel vermaak onderweg goed vol te houden !
    Knuffel van ons.

  3. Edwin , begrijp ik uit het verhaal dat je de HELE rit in omgekeerde volgorde gaat fietsen ??
    Of slechts een deel ervan ??
    Grote groet voor2
    Rijk en Ria

    Rijk en Ria van Eck
  4. Hahahaa…het ontvluchten der dorpsfeesten..Grappig ik dacht gisteren aan jullie en vermoedde dat je de tijd van je leven had, met al die feesten. Wij zelf zien er ieder jaar weer tegenop, als of ze naast je bed staan te spelen.Maar jullie, in ieder geval jij hebt dat dus ook. Cokky…is die thuis? Ga ik wel een keertje bij haar langs 🙂

  5. Leuk zo een stukje fietsen. Hoop dat je nu beter weer hebt, dan met Dick 😉

  6. Ge je ook weet op het andere weblog vermelden waar je bent,,van kw naar xalo en weer terug? Ik volg je ook en succes en veel plezier! Ik denk aan je en aan Cokky, groet ui een regenachtige Bollenstreek.

    • Nou, ik ben bang dat ik niet zoveel van mij zal laten horen. Ik neem mijn tent mee en heb niet iedere dag wifi. Verder neem ik geen laptop (wel iPad) mee waardoor bloggen alleen maar kan via Cokky. Dus reken maar nergens op. Als er wat komt is het gewoon op dit blog. Rond 2 september denk ik Nederland binnen te rijden. Groeten uit Spanje!

  7. Jezus , Edwin , je moet toch wel heel erg prettig gestoord zijn om dit weer te gaan doen.
    Wij wensen je prima reis en behouden aankomst.
    En dan blijft de Santos fiets weer in Nederland voor de volgende rit , samen met Dick … ( sorry Dick )
    hahaha.
    Gr.Grt.
    Rijk en Ria

    Rijk en Ria van Eck
    • Klopt! Deze keer fiets ik naar mijn ouders waar de Santos gaat overwinteren en volgend jaar fiets ik weer naar Spanje. Misschien langs dezelfde route of een andere meer door het midden van Frankrijk, richting Barcelona. Vanmorgen een klein ritje gemaakt op de Santos en inderdaad, ik vroeg mijzelf af: waar begin je aan….op Alt de Orba gaf mijn Garmin 38 graden aan! Misschien ga ik een paar dagen eerder weg zodat ik kan instorten als ik eraan toe ben.

  8. als je langs someren komt ,ben je welkom voor een overnachting en een prima diner van Bertha.

    Gr riny

  9. Ook hier ben je van harte welkom met een etentje en natuurlijk speklapjes zonder haartjes ! Haha
    En als je overal blijft slapen kan je met ons weer meerijden, laten we Sita een stukkie opschuiven !

  10. Dus dezelfde route terug? Mocht het nodig zijn dan kan je hier, Wemmel op 3 km van het Atomium, steeds je tentje opzetten of een bed staat ook ter je beschikking. Van harte welkom, echt moedig, veel succes!

  11. Veel succes Edwin en ik wens je beter weer dan de heen reis! Ik ga je volgen. Liefs xx

Geef een reactie

