Paco van de buurvrouw.   8 comments


Paco

Maandag 21 juli 2014 (door Cokky).

Als ik thuiskom zit hij vaak op de uitkijk: Paco van de buurvrouw. Het is een leuke kat. De buurvrouw heeft 5 leuke katten, net als wij. Van oudsher is er wat strijd over het grondgebied, haar vorige Tom beschouwde onze tuin jarenlang als onderdeel van zijn territorium, toen onze Oscar kwam. Het is nooit helemaal goed gekomen tussen die twee. De nieuwe generatie katachtige bewoners zwerft buiten wat rond, het territorium van de anderen zoveel mogelijk vermijdend. Af en toe zijn er wat grensconflicten, altijd tussen de katers, al zijn ze allemaal je-weet-wel. Als het warm is en ze hebben hun buik vol, slapen ze vreedzaam in schaduw van de coniferen. Totdat Pluis weer even wil laten zien dat hij de baas is. Jongens, hou op! Lief doen!

Posted 21 juli 2014 by Edwin in Geen categorie

8 responses to “Paco van de buurvrouw.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Beste Cokky, jouw blogs zijn telkens weer puur genieten! Prachtige foto’s en fijne teksten.
    Dank je wel en doe zo voort.
    Vriendelijke groeten van Ingrid

    Ingrid en Dirk
  2. Dank je wel!

  3. Wat een mooie foto Cokky.

  4. Ik zou zeggen ” dit lijkt op een reclamebord voor de Pussycat “.
    Belgische volgers van ” de Kampioenen” weten dat dit een bordeel is.
    De rechten opeisen Cokky. Foto is geld waard!

  5. Weer een hele mooie foto!
    Wat je schrijft over katten en conflicten is heel herkenbaar.
    BBC Horizon heeft daar een paar jaar geleden een programma over gemaakt,ze volgen daarin onderzoekers die in een Engels dorp kattengedrag volgden met gps en camera’s.
    Nu weet ik waarom mijn kater persé naar buiten wil op een bepaalde tijd en waarom hij ’s morgens met geen stok de deur uit te krijgen is.. 😉
    Ik had dit gisteren al hier gepost maar het bericht verdween na verzenden; misschien omdat ik de youTube link erbij had gezet – of staat het heel ergens anders op jullie site?
    Maar als je bij youtube ‘the secret life of the cat’ intikt kom je er ook.

    • Hoi Roos, als je een link erbij doet wordt de reactie automatisch bij de spam gezet, dan moet ik hem handmatig goedkeuren. En ik kijk zelden bij de spam! Ik heb weleens filmpjes gezien van katten die zelf een cameraatje om hebben, dan kan je zien wat ze uitspoken. Kleine Lulu slaapt gelukkig een groot deel van de nacht lekker veilig bij me op bed.

  6. aha! zit dat zo. Zal het voortaan niet meer doen.. 😉

  7. Wat een beauty die Paco. En de dubbele bloemen in de oleander ook!

Geef een reactie

