Daar drinken we op.   8 comments


Castalla

Donderdag 10 juli 2014.

Bij-JumilliaIk schrik me rot: als ik op de winkelbel druk klinkt er een keiharde sirene precies boven mijn hoofd. Meteen laat ik de bel los maar het geluid is niet onopgemerkt gebleven, vanuit het kantoor boven komt een leuk meisje de trap af om ons te helpen. Ze opent de deur en we lopen de koele wijnwinkel in van de bodega. Aangezien vriend Henk ons overtuigd heeft van de kwaliteit van wijn van de monastrell-druif en vriend Dick een liefhebber is van syrah, zijn we terecht gekomen in Jumilla, waar meer dan 12 bodega’s zitten en de meeste verkopen monastrellwijn. Bij Bodegas Alceño vinden we een lekkere wijn van monastrell en syrah. We willen bij alle bodegas wel proeven en wat kopen, maar dat bewaren we voor een groepsreisje in de toekomst. We rijden door het droge uitgestrekte landschap dat hier in het binnenland heel anders is dan honderd kilometer hier vandaan, waar wij wonen. In Castalla eten we bij ons favoriete restaurant en ook hier worden we aangesproken zodra ze in de gaten hebben dat we Nederlanders zijn: ” qué pasó ayer?”. Wat is er gisteren gebeurd, jullie zijn zeker wel verdrietig? Als we uitleggen dat we met voetballen liever verliezen van Argentinië dan van Duitsland vinden ze wel een goed excuus voor de wedstrijd van gisteren. Gelukkig werd de Touretappe wél door een Nederlander gewonnen, daar drinken we een goed glas wijn op.

AlceñoBodega-Alceno

Posted 10 juli 2014 by Edwin in Geen categorie

8 responses to “Daar drinken we op.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuk verhaal. Dat groepsreisje lijkt mij wel wat. Ik heb tijdens de wedstrijd Monastrell en Cabernet Sauvignon gedronken. Heerlijk. Flessen zijn leeg gegaan. Vandaag een dubbele kater. Spijt komt altijd achteraf.

  2. Syrah soms net als de Malbec, maar wat ik wel lekker vind in de zomer, een licht gekoelde Merlot van Enrique Mendoza.

  3. Welk restaurant? Er zijn er n.l. nogal wat. Misschien iets voor onze “luchclub”????

  4. Kunnen we een nachtje overblijven, misschien wijn kopen?? In ieder geval bedankt, ik zal het noteren.

Geef een reactie

