Eekhoorn.   6 comments


Richting-Coll-de-Rates

Dinsdagochtend 7.40 uur, 8 juli 2014.

EekhoornDeze ochtend is het wél lekker fris, dauw is er natuurlijk niet maar de kussens in de stoelen buiten voelen een beetje klammig. Het is afgekoeld naar 16,6 graden. Als ik richting Coll de Rates kijk zie ik nog dikke wolken op de toppen kleven. Eerst even bloggen en dan stap ik op de fiets om over Coll de Rates naar Tarbena en Castell de Castells te fietsen. Gisterenmiddag liep de temperatuur om 11.45 uur op tot 29,4 graden en toen werd het zwaar bewolkt, er vielen zelfs drie druppels regen. Helaas niet meer en onmeetbaar voor het weerstation. Het was heerlijk weer om nog een aantal klusjes te doen.

Onze dennenbomen zijn nu bijna 20 jaar oud en hangen vol met dennenappels, nooit gedacht toen ik ze plantte (deze kostte 100 pesetas) dat er ooit nog een eekhoorn van top naar top zou springen. Vaak vind ik woorden in het Valenciaans makkelijk te onthouden, zo is  een eekhoorn in het Spaans ardilla maar in het Valenciaans esquirol en dat lijkt verdacht veel op de Engelse squirrel.

Posted 8 juli 2014 by Edwin in Geen categorie

6 responses to “Eekhoorn.

Subscribe to comments with RSS.

  1. De bossen hier zijn al in 1947 aangeplant en wij hebben nog steeds geen eekhoorns. Jammer maar ze willen zeker niet zwemmen om hier te komen. Jij hebt ze al in krap 20 jaar !
    Fijne dag en kus van ons.

    Henk en Riet .
    • Grappig hè. Hij eet dennenappels van het 100 peseta dennetje en de dennenappeltjes van de cipressen.

      Jullie ook een fijne dag en met een kus uit Vall de Pop.

  2. Mooie foto’s…op Altea Hills hebben ze een eekhoornplaag ..volgens mij komt dat door de droogte. Ik neem aan dat jullie ook waterbakken hebben staan voor als het lopend en vliegend gebeuren?

  3. El esquirol lijkt ook veel op de franse écureuil. Bij ons heeft l’écureuil alle abrikozen in 2 dagen opgegeten.

Geef een reactie

