Kogeldistel.   21 comments


Kogeldistel

Maandagochtend 7.20 uur, 7 juli 2014.

Raar weer, vannacht werd ik al een keer wakker door een windstoot. Er zijn heel veel wolken en soms is het ineens windstil maar even daarna waait het weer. Fris is het niet, de minimumtemperatuur kwam uit op 22,1 graden. Gisteren was een zonnige dag en pas nadat de wind uit zee was verdwenen werd om 18.45 uur het maximum bereikt van 31,7 graden.

Door de droogte bloeit er niet veel maar de kogeldistel staat er prachtig bij. Eigenlijk zou hij egeldistel moeten heten want zijn wetenschappelijke naam is Echinops en dat is afgeleid van het Griekse echinos wat egel betekent.

Agenda: palmen bespuiten tegen de picudo rojo en twee fietsen schoonmaken. In mijn Orbea Orca zit een enorme kraak, eens kijken of ze die eruit krijgen bij de fietsenmaker. Na 7 jaar en 80.000 kilometer ben ik eigenlijk wel aan een nieuwe racefiets toe, vind ik zelf.

 

Posted 7 juli 2014 by Edwin in Geen categorie

21 responses to “Kogeldistel.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik heb kogeldistels in het wijnveld zien staan. Zijn dat uitgezaaide distels vanuit een tuin of
    komen ze hier in het wild voor?
    En inderdaad, wat een wind vannacht, onrustig slapen is dat.

  2. Ik werd vannacht wakker en meende, dat ik iemand door de tuin hoorde lopen. Maar bij nader inzien was dat de wind, die waaide het vliegengordijn tegen de buitendeur. Vanmorgen was het weer windstil.

  3. Mooie foto..jammer dat je deze egeldistels niet kunt plukken want ze zijn erg decoratief. Nu je het over fietsen hebt, kun je in Jalon mountainbikes huren?

  4. Er komt een nieuwe lichtgewicht TREK racefiets uit de Emonda (minder dan 5 kg!) http://www.grinta.be/nl/productnieuws/3151/trek-emonda

    • Nu ik nog steeds 80 kilo ben kan ik moeilijk zeggen dat ik goedkoper 5 kilo kan afvallen….. Ik zal het even aan Cokky vragen of er budget genoeg is in het potje “fietsen” 🙂

  5. HAY EDWIN,
    VOLGENS EL TIEMPO ZOU ER ROND 14.00 UUR 3,4 MM REGEN VALLEN????????????????// EN ……..?

    • Tja, maar dit is Spanje. Ze verwachten dat het gaat regenen maar het gaat meestal niet door. Cokky kwam verheugd terug op de fiets uit dorp, ze had iets vreemds gevoeld en het was koud…..1 druppel! Wel heerlijk bewolkt en maar 27 graden.

  6. Het is inderdaad raar weer. Gisteren aangekomen in Alicante en in de stralende zon de plaats van bestemming bereikt. Vannacht laat in bed (half vier) maar geen windvlaag bemerkt. Nu de gehele dag al bewolking en de Col de Rates in de donkere wolken. Maar toch weer fijn om in de vallei te zijn.

  7. Nu vallen hier de eerste meerdere druppels. Ja, je zou zelfs kunnen zeggen, het regent. Snel dit bericht plaatsen anders is het weer droog 😉

  8. Ja zeker een nieuwe racefiets in nederland kopen en weer naar huis rijden. Je kunt dan wel ervoor zorgen dat er goede bordjes op de weg komen zodat je niet weer fout fietst… Ik doe het je niet na hoor zoveel fietsen👍🍷

  9. Waarom eens niet aan een tandem beginnen denken??

Geef een reactie

