Naar La Fustera.   9 comments


La-Fustera-Benissa

Vrijdag 4 juli 2014.

Edwin-Huge-58Die regenbui die ik graag wil hebben, krijg ik dit jaar óók weer niet op mijn verjaardag. Het is schitterend zomerweer dus gaan we naar het strand voor de lunch. We zijn nog niet helemaal ingesteld op strandbezoek, alle spullen liggen nog op zolder en we hebben geen zin om matjes, waterschoentjes, parasols en stoeltjes bij elkaar te gaan zoeken. We komen al meer dan 20 jaar regelmatig op La Fustera, een kleine baai aan de kustweg tussen Calpe en Moraira. De gemeente heeft de boel aardig opgeknapt: er is parkeerruimte, een mooi wandelpad, 2 uur gratis Wifi, een blauwe vlag en een stoere badman. Nadeel van dit strand is dat er vrij veel wier in het water drijft maar daar hebben wij in de leuke loungebar geen last van. De trendy strandtent heeft een grote Boeddha, is leuk ingericht en draait goede muziek. Het is een prachtig plekje, we zitten lekker in de schaduw, eten lekkere dingen en drinken er koele witte wijn bij. Voor de siësta zoeken we een plekje onder de dennenbomen, op een bankje, waar ik mijn hoofd neervlij op Cokky´s benen. Het geluid van de golven en het zachte briesje zorgen ervoor dat ik al snel wegzak. Vroeger gingen we vaker naar het strand, met wijn en ijsblokjes in de koeltas, boeken en parasol mee. Dit is zo fijn, dit moeten we vaker doen. We nemen ons voor niet te wachten tot mijn volgende verjaardag.

Edwin-Huge-BenissaLa-Fustera

Posted 4 juli 2014 by Edwin in Geen categorie

9 responses to “Naar La Fustera.

Subscribe to comments with RSS.

  1. In oktober is een stranddag op Calpe geen straf. Als smaakmaker weten wij een leuk barretje ( in het oude gedeelte ) en dan met eenvoudige stoeltjes met ( goede ) wijn en E-readers naar het strand.

  2. Ja, maar ik ga het water niet in.

  3. Edwin, leuke locatie om te zien. Hier in Rotterdam is nu de bui die jij wilde hebben op je verjaardag. Je had toch wel doorgegeven dat je die bui in Spanje wilde hebben he ;-).

  4. Nog gefeliciteerd, zijn op de terugweg naar Emmeloord.

  5. Storm en regen hier
    Maar jullie hebben dik plezier
    Lekker leven is de leus!
    Gefeliciteerd, een zoen op je neus!

Geef een reactie

