En de zon komt op.   6 comments


Zonsopkomst-om-16uur54

Vrijdagochtend 6.54 uur, 27 juni 2014.

Ambar-ZaragozaEn de zon komt op aan een onbewolkte hemel. Zo gauw ik wakker ben zet ik de deuren en ramen open om de frisse ochtendlucht naar binnen te laten. Het is afgekoeld naar 14,9 graden. Gisteren steeg het kwik om 12.40 uur tot 28,7 graden. Daarna verdween de zon achter een dreigende lucht en vielen er zelfs een paar druppels, helaas onmeetbaar. Op dat moment zat ik bij Sebastiaan in bar Juans voor een menu del dia, pizza is natuurlijk lekker maar een beetje eenzijdig.

Op de fietstocht van Nederland naar Spanje kregen we in de buurt van Zaragoza voor het eerst Ambar bier te drinken. Lekker, net iets meer smaak. En sinds kort heeft Sebastiaan ook Ambar. Helemaal goed, eerst een salade, daarna varkenslapjes met de beste patat van Spanje, hij heeft Farmfriet uit Zeeland en frituurt ze perfect. Ik sluit af met een stuk pan de calatrava en natuurlijk een een carajillo. Nee, het maakt niet uit dat ik twee flesjes Ambar op heb. Het blijft 10 euro.

Dus heeft hij wel wat reclame van mij tegoed: bar Juans kan je vinden schuin tegenover de benzinepomp in Xaló.

Posted 27 juni 2014 by Edwin in Geen categorie

6 responses to “En de zon komt op.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige start van de dag!

  2. Daar kan een pizza niet tegenop en twee weken pizza al helemaal niet (:

    Henk en Riet Huge
  3. De beste foto sinds jaar en dag!( waar verdomme vind ik die smileys? )
    Alleen spijtig dat je nog niet kan ruiken en proeven langs deze weg.
    Nog even doorbijten, aan je lijden komt een einde straks.

    • Jef, ik mis het Belgische bier! Dit blog zet automatisch de leestekens om in smileys dus je tikt : – ) en dan wordt het: 🙂 of natuurlijk een 😉 of een 😦
      Ja, ik weet het nu zeker ik vanmiddag een Ambar uit Zaragoza halen.

Geef een reactie

