Allemaal jouw schuld.   18 comments


Xalo_1_2014

Donderdag 26 juni 2014.

Bodega-Xalo-1994“Allemaal jouw schuld,” zegt Arthur als ik mijn verbazing uitspreek over de grote hoeveelheid bezoekers die iedere dag Xaló aandoen. Ongelofelijk vergeleken met vroeger. Ik zie mijzelf regelmatig terug op dia´s uit 1994. We hadden een afspraak met mijn ouders gemaakt om de bodega te bezoeken voor de inkoop van wijn en het zoeken van een huis. Wat een rust, hier wilden we wonen. De bodega was nauwelijks ingesteld op bezoekers, nu staan er vaak 2 bussen met toeristen uit Benidorm of Denia die de wijncoöperatie bezoeken. O ja, ik wist dat de vergrijzing enorme gevolgen zou hebben voor deze streek. Niet alleen in Nederland zijn de babyboomers nu met pensioen maar ook die in Engeland en Duitsland. Er zijn maar weinig mensen die geen 300 dagen zon en een huis met zwembad in Spanje willen hebben. Maar toch, iedere keer als ik de drukte zie verbaas ik mij weer. Arthur heeft net een prachtig grondstuk van 10.000 m2 gekocht en fietsvriend Toni gaat er een huis voor hem bouwen. Ja, misschien heeft Arthur wel gelijk, vrijwel al onze Nederlandse vrienden en kennissen kennen we door dit weblog. Als je maar iets in google zoekt over deze streek kom je op onze foto´s of blog terecht. Thuis ga ik aan de slag en tel het aantal page views op van de afgelopen 8 jaar: 1.581.100 keer is ons blog bezocht en nu verlang ik naar een rustige plek in Extremadura. Arthur heeft vast gelijk, allemaal mijn eigen schuld.

Xalo-1994Xalo_1_1994
Maart 1994.

Posted 26 juni 2014 by Edwin in Geen categorie

18 responses to “Allemaal jouw schuld.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik kwam in het begin van de jaren 80 veel in wat toen nog Jalon heette.Vrienden van mij die zoals ik in Lloret wonen hadden een huis gekocht in Jalon.Vlak bij waar jullie wonen. Wat een verschil met nu!

  2. Voel je nu niet al te schuldig het is op veel plaatsen veel drukker en meestal erg toeristisch geworden. De schuld van Europa zonder extra geld geen wegen dus blijft het rustig 🙂 maar of dat de oplossing is ?
    Dikke kus en een troost knuffel.

    Henk en Riet Huge
    • Gelukkig, ik dacht al echt dat het allemaal door mij kwam 🙂 Leuk hè, jullie in de oude bodega in 1994. O, wat zou ik jullie nog eens graag meenemen hier heen. Voorlopig kom ik begin september naar jullie, op de fiets!
      Een lieve knuffel terug voor jullie beiden!

  3. Maar vanwege je weblog hebt je ons leren kennen en dat moet je toch veel voldoening en vooral vreugde geven….
    Whaha….

  4. Leuk!

  5. Een zaak moge duidelijk zijn, de Extramedura kan nu dus echt niet meer. Dan had je hier de boel niet zo moeten aanzwengelen. Hihi 😉

  6. Ach Edwin toch, trek het je niet teveel aan hoor, Je woont in een mooi huis, op een prachtige en rustige locatie, ver van alle drukte …… en,,,,,,,,,,morgen verdwijnen alle boze dromen want…….. dan mag je Cokky weer ophalen………!

  7. Onherkenbaar haast. Nog een dikke week en dan kom ik weer eens kijken.

  8. Inderdaad mede jullie schuld.😉 Wij zijn binnenkort eigenaar van een huis in Jávea onder aan de voet van de Montgó. Richting Jesus Pobre. Hart verpand. Dank jullie wel.

    • Graag gedaan. Prachtige omgeving aan de voet van de Montgo. Ook Jesus Pobre vinden wij een leuk plaatsje met regelmatig een markt in en rond de oude Riu Rau. Veel plezier!

  9. Ja, Edwin vandaag wordt alles weer anders. HaHa. Geniet nog even van de rust bij je huis.
    Natuurlijk is het in vergelijking met 1994 drukker geworden, maar als de bussen weg zijn bij de Bodega keert ook daar de rust weer terug. Vergeleken bij ons in Nieuwerkerk is het een verademing om in Xaló en Lliber te zijn. En als wij er in oktober voor langere tijd zijn wordt het wellicht voor jou wat drukker, maar ook gezelliger. Dan gaan we op wijnjacht in stille gebieden.

    • Henk, dat lijkt mij wel wat. Dan laten we de vrouwen thuis en gaan wij samen een mooie ronde maken langs stille wijngebieden opzoek naar een mooie Monastrell !

Geef een reactie

