Wijnproeven.   10 comments


Wijnproeven

Zondag 22 juni 2014.

Marcos-en-politie“Wil je ook even proeven, geen probleem hoor” Die kans laat ik mij niet ontnemen. Gelijk is de wijntest een stuk leuker geworden. Eerst ruik ik snel aan de 17 open flessen en dan schenk ik een beetje uit de flessen die het lekkerst naar wijn ruiken. Nummer 4 is mijn favoriet, afwachten welke huisgemaakte wijn het testpanel tot winnaar gaat uitroepen. Steeds blijf ik mij verbazen hoe actief de super kleine gemeenten zijn in Vall de Pop. Vandaag is de wijnproeverij in de gemeente Lliber. Een gemeente met 1100 inwoners, een eigen gemeentehuis en een cultuurhuis waar ook de bibliotheek in gevestigd is en waar nu de test plaats vindt.
Soms, als ik in een Nederlandse bui ben verlang ik naar een gemeentelijke herindeling, het kan allemaal zoveel professioneler en efficiënter. Daar kom ik nu op terug: dit is leuk. Zo hoort een gemeente eigenlijk te zijn. Je kent iedereen en je voelt je gelijk betrokken. De politieagent van de gemeente maakt de foto´s, maant de bezoekers tot stilte en telt de punten op van het testpanel. Marcos is raadslid/wethouder hij schenkt de wijn in. Doordeweeks onderhoudt hij de openbare voorzieningen in Lliber. De burgemeester praat het geheel aan elkaar en reikt aan het eind de prijzen uit voor de beste wijnen van Lliber. Mijn favoriete wijn komt op de derde plaats en blijkt door een Engelse inwoner te zijn gemaakt. Tja, ik blijf toch buitenlander.

UitlegDe-winnaar

 

Posted 22 juni 2014 by Edwin in Geen categorie

10 responses to “Wijnproeven.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuk hoor er is zoveel verbondenheid en kameraadschap ! Dat kan alleen in kleine gemeenten.

    Henk en Riet Huge
    • Ja, soms loop ik wel eens te mopperen dat de architect er maar 4 uur per week is en dat de bieb niets voorstelt maar ik weet zeker dat de opkomst voor de gemeenteraadsverkiezingen tegen de 100 % aan zit.

  2. Top zeg! Alles netjes uitgespuugd of de innerlijke mens verrijkt? Kus Simone

    Met vriendelijke groet, Simone Boogaers.

  3. Sorry, 2 x reageren is een beetje teveel van het goede… maar de eerste kwam niet door, en ik vroeg mij af of je veilig bent thuis gekonen na zo veel slokken..

    Met vriendelijke groet, Simone Boogaers.

  4. Joehoe! Waar zijn jullie? Alles ok daar?
    Ik mis jullie…

    • Alles gaat goed hoor. Vanmorgen had ik echt een erg mooie poezenfoto gemaakt maar voor het eerst weigerde het geheugenkaartje om de foto’s te uploaden. Ik moest hem zelfs formatteren om weer te kunnen gebruiken. Anders was er dus wel een ochtendfoto geweest. Cokky is in Nederland bij haaf moeder en zus, vrijdag komt ze terug. Zelf heb ik nog steeds moeite om het bloggen weer op te pakken. Na zeven jaar nam mijn vriend Dick het 5 weken over en sindsdien ben ik uit mijn ritme. Eigenlijk bevalt het mij wel, lekker rustig en ik hoef niet heel de dag te denken waarover ik ga schrijven. Maar morgenochtend neem ik weer de camera mee als ik met de poezen aan de wandel ga. Alles gaat dus zijn gangetje. Ik kan nu prima pizza’s bakken!

      Groeten uit Spanje!

  5. We kijken er weer naar uit Edwin. Wij missen je ook.

    • Ja, ja, ja, ik zal beter mijn best gaan doen. Maar zonder Cokky en met vijf katten en het huishouden en de honden en de tuin en zonder inspiratie valt het niet mee. 😦

Geef een reactie

