Van het schaap en de tongzoen.   10 comments


Vissen-Toni-Mari

Donderdag 12 juni 2014.

In-de-werkplaatsIk kan het niet helpen: al die honderden kilometers in Frankrijk zat het in mijn hoofd, dat liedje van de The Shorts: “Comment ca va, comme ci comme ci comme ça..” Dat heb je wel eens, zoals vroeger een naald op een grammofoonplaat bleef hangen. Na twee weken alleen maar Spaans zijn de Leidse zingende knaapjes uit mijn hoofd verdwenen. Weer hier rondrijdend zie ik weer wat een mooie rotondes hier aangelegd zijn, wat mij betreft de fraaiste van de hele route. In Calpe, Moraira en Teulada staan ware kunstwerken, van strak steen en toepasselijke elementen van roestig ijzer. Bij de kust met veel vissen en  andere zeedieren, hier in het dorp met druivenstruiken en een man met een mand druiven op zijn schouder. Toni Mari, de maker van de ijzeren kunstvoorwerpen, kijkt naar het landschap en maakt dan iets toepasselijks. Vrienden van ons mochten als cadeau een kunstvoorwerp uitzoeken en na wat rondjes rijden over rotondes kwamen we terecht bij het tuincentrum in Jávea waar Toni zijn werkplaats heeft. Met een metalen schaap in de achterbak kwamen we weer thuis. Schaap staat nu heel tevreden over de vallei uit te kijken. Zij is leuk maar ze heeft er wel voor gezorgd dat er weer een ander irritant liedje in mijn hoofd zit, van Hans Dorrestijn: “Ik moest een schaap een tongzoen geven... t bleek een hele ouwe ooi. Ze keek me aan met gele ogen, in haar schaapskop lang niet mooi” Shit, hoe kom ik daar nu weer van af?

 

Door op een van de onderstaande foto´s te klikken kom je in de serie terecht.

Posted 12 juni 2014 by Edwin in Geen categorie

10 responses to “Van het schaap en de tongzoen.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het poesje lijkt me echt iets voor jullie!
    Persoonlijk spreekt het oliekannetje me wel aan.

  2. Geweldig he die brute kunstvoorwerpen? Zo’n grof materiaal en zo veel elegantie. Ik kijk er altijd naar als we in javea zijn en breng dan enige uren peinzend door: hoe krijg ik het in nederland? Mooie klus voor je Santos fiets? Conny de Roos

    Rob en Conny de Roos
  3. Mooie foto’s Edwin en de liedjes zullen komen en gaan. Het schaap staat op jou gekozen plek en staat heel erg leuk en we zorgen dat hij wat te eten krijgt.

  4. Kijk uit voor Paco hé…. want die bijt ’t schaap zo in zijn achterwerk !
    Zal die er achter komen dat het iets harder is dan arme Sita haar achterwerk….

  5. Liedje in je hoofd:
    Zondagmorgen, op weg naar mijn wandelafspraak in de hellingbossen van Elsloo, hoorde ik het begin van dit programma op klara. be. :
    Berg en Dal:
    Pat Donnez praat met tuinjournalist Romke van de Kaa. ‘Zou het misschien te maken kunnen hebben met naderende seniliteit,’ vroeg de Nederlandse tuinjournalist zich onlangs af, ‘dat ik steeds vaker uitbarst in liedjes die ik in mijn jeugd op school zong? Laatst nog, bij het zien van een overzeilende ooievaar, schoot me het volgende couplet te binnen: ‘Ooievaartje, lepelaartje, ik ben niets tevreden. Over het zusje dat je bracht, juist een week geleden.’ Seniel is het laatste wat je associeert met Romke van de Kaa. Hij is geobsedeerd door de natuur, uw en zijn tuin, bloemen, planten liefst van al verwilderd. Want een verwilderde tuin is pas een echte tuin.

    Een aanrader om via hun podcast terug te luisteren als je niet genoeg slaap hebt tijdens je siësta

    http://radio.klara.be/radio/10_programmas.php?datum=140615&xml_program=KL24140615DBER.xml

Geef een reactie

