Wandelen.   4 comments


Murla

Zevende-hemelVrijdag 23 mei 2014 (door Cokky, in Xaló).

Om niet helemaal te verzanden in een fulltime lui vakantiegevoel met een boekje in een hoekje, heb ik mezelf tot doel gesteld om regelmatig een stukje te wandelen. Liefst over weggetjes en paadjes die ik nog niet eerder gelopen heb en dan geen zware stukken met veel klimmen maar niet te lange, leuke routes. En dan graag met een bar halverwege of aan het eind, voor koffie en een broodje. Soms fiets ik naar één of twee dorpen verderop om daarvandaan een stukje te lopen. Soms door de natuur, soms door amandelboomgaarden of gebieden waar huizen gebouwd zijn. En het is altijd weer een verrassing wat ik tegenkom. Landschap, uitzicht, de nachtegaal, de wielewaal of de koekoek, sjieke huizen met prachtige tuinen, vervallen gebouwen met roestige hekken, bloeiende bloemen, de rivier of moestuintjes. In Murla sla ik de hoek om en ik sta opeens middenin een spelletje pelota, waarbij de straat en de gevels het speelveld zijn. In Lliber woont iemand zó mooi dat hij zich in de zevende hemel waant. Omdat er weinig makkelijke wandelingen in de buurt te vinden zijn op internet, heb ik een wikiloc account aangemaakt: de wandelingen die ik met GPS loop zijn daarop terug te vinden . Nog een ruime week, denk ik, dan is mijn vakantie weer afgelopen en komen de zorgtaken aangefietst. Dan moeten de mannen vertroeteld worden als ze hun zware tocht achter de rug hebben. Dus nu ga ik eerst nog even met mijn digitale boekje in een hoekje zitten.

Hek

Posted 23 mei 2014 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Wandelen.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuk Cokky om zulke wandelingen te maken je komt van alles tegen . Wij zagen soms prachtige grote smaragdhagedissen . Aan de twitters van Dick te zien vermaken de mannen zich prima.
    XXXXX

    Henk en Riet.
  2. Mooie foto Cokky!l

  3. Prachtige foto van die speler in actie !

  4. Leuk programmaatje om die wandelingen weer te geven!

    Gerrit & Anneke

Geef een reactie

