Ondertussen in Nederland.   35 comments


Onze Santosfietsen.

Vrijdag 2 mei 2014. (door Edwin)

Ondertussen in Nederland treffen vriend Dick en ik de voorbereidingen voor de monstertocht naar Spanje. De fietsen konden maar net op het nippertje worden geleverd. We vertrekken dus niet direct maar gaan eerst even proefrijden. Gisteren het eerste stukje gefietst van Noordwijk naar Katwijk. Verder ben ik bezig met een nieuw weblog te maken speciaal voor onze fietstocht. Journalist Dick gaat de stukjes schrijven en ik verzorg de foto’s. Natuurlijk komt de link naar het nieuwe weblog hier binnenkort te staan. Ons vertrek hebben we nu op gepland op maandag 5 mei.

Posted 2 mei 2014 by Edwin in Geen categorie

35 responses to “Ondertussen in Nederland.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Spannend!

  2. Van wie is de blauwe en van wie de, uh, ja, nogal onbestemd gekleurde? Maar serieus, wat maakt deze fietsen geschikt voor een lange afstand tocht?

  3. Het is wel te hopen dat jullie wat meer getraind hebben dan dat stukje van Katwijk naar Noordwijk. Want anders wordt het pijn lijden de eerste 14 dagen.

    • Voor mijn doen heb ik dit jaar niet veel gefietst maar goed, toch nog 2100 km dit jaar. En de hardheid opgedaan in jaren lang zware tochten blijft altijd in de genen zitten. We weten wat afzien is.

  4. Dat kan goed worden een apart weblog over de fietstocht daar kijken we naar uit.
    Veel succes . Liefs en een knuffel !

    Henk en Riet.
    • Ja, we bundelen onze krachten! Dick schrijven en ik zorg voor de meeste foto’s. Morgen nog wat aan het ontwerp van het nieuwe blog doen maar hij komt er al snel. Het zijn prachtige fietsen en rijden veel beter dan ik had verwacht van zo’n zware fiets.

      Liefs voor jullie beiden!

      Edwin,

  5. Wij wensen jullie heeeeel veel succes met deze monstertocht ,en we blijven jullie volgen.

    Jan en Alie

    Jan en Alie Vogelzang
  6. Jullie hebben de taken goed verdeeld. Jij maakt prachtige foto’s en Dick kan prachtig schrijven. Helaas niet meer op zijn weblog, maar nog wel in het Leidsch Dagblad. Ben benieuwd naar de belevenissen.

  7. We gaan jullie met belangstelling volgen…goede voorbereiding en vooral veel plezier. Hebben jullie je route al om met ons te delen ?

  8. Ja, daar ben ik ook nieuwsgierig naar, leuk om te weten hoe jullie rijden….
    Goede reis en geniet van deze belevenis, spannend hoor !
    Groet van je Easy Money employe.

  9. Begin juni ben ik in de Pyreneeën; zal naar twee vermoeide fietsers uitkijken 🙂 Ik weet dat de planning is dat jullie er dan al overheen zijn, maar je weet maar nooit.

  10. Waar is nou de accu weggewerkt?
    In ieder geval veel plezier. Wij staan klaar met fototoestel bij Santos in Lliber.

  11. Ben reuze benieuwd naar de ervaringen met de naaf en de riem. Zou graag m’n huidige mtb (Cube) willen vervangen door een fiets met naaf en/of riem. Ik heb het na ruim 20 jaar wel gehad met dat ouderwetse schakel mechanisme en door elkaar lopende versnellingen. Laat staan een aflopende of klemmende ketting net op een modderige helling van 18% met als resultaat dat je tot je enkels in de prut staat. Paar maanden geleden de hele drivetrain vervangen dus ik heb tijd om te gaan sparen voor zo’n fietsje. We ‘kennen’ Dick van zijn stukjes in Dagblad Kennemerland. Een goede reis gewenst.

    • Voor je plezier lijkt het prima systeem maar voor een wedstrijd heb ik mijn twijfels omdat het langzaam schakelt en je moet schakelen met Mar weinig kracht op de pedalen. Onderhoud heb je natuurlijk niet. Groeten Edwin.

  12. volg al een flinke tijd het blog van Edwin en lees het NHD zodat ik ook weet wat Dick kan. Succes mannen, laat van je horen en zien, dan genieten alle volgers daar weer van. Succes en groet, willy

  13. Beste Edwin, fijne en veilige reis gewenst. Ik ben weinig op het internet maar geniet al heel lang elke dag van jullie korte stukjes, mooie foto’s en wijze levenshouding. Uit dankbaarheid en indien jullie pelgrimstocht via de Belgische Ardennen gaat, dan wil ik jullie graag overnachting aanbieden op onze kasteelhoeve. Wij wonen in het mooie dorpje bij Marche en Famenne.Laat maar horen. Warme groet, Jos.

    • Sorry Jos, je reactie was in de spam terechtgekomen en ik had het niet gezien. We volgen de de route naar Santiago de Compostela. Dick navigeert, ik zal het hem doorgeven. Bedankt!

  14. Zal jullie positie ergens op een website live te volgen zijn?

  15. wees blij en dankbaar dat hij nog met je kan fietsen, zei de dominee, willy

  16. Volgen jullie Langs oude wegen? Veel plezier. Wij hebben in 2009 langs oude wegen gefietst van Eys naar Rocamadour. Mooiste vakantie.

  17. Ook wij zullen jullie volgen en “reizen mee”. Geniet van de tocht samen en kom gezond aan in Jalon. Hartelijke groeten van Erik en Elly

    erik en elly
    • Bedankt! Hopelijk komen we gezonder aan dan we vertrekken. Dick hoopt zelfs 10 kilo af te vallen. Ha, ha, ha,…. O ja, hij blijft gewoon zijn columns schrijven.

Geef een reactie

