Trage tocht Mosselse veld.   7 comments


image

Woensdag 30 april 2014.

Hoe zou Rob Wolfs nu op de naam “Trage Tocht” zijn gekomen vraag ik mij regelmatig af als Irene en ik voor de tweede keer een prachtige wandeling maken. Deze keer over het Mosselse veld bij Ede. Rob maakt de wandelingen en zet de beschrijving op internet samen met een duidelijk kaartje.

imageimage

We komen een flinke kudde schapen tegen op de heide en wandelen door ontluikende beukenlanen.

imageimage

De wandeling  wordt door een militaire oefening nog afwisselender dan ik had verwacht.

image

Kijk, net alsof we in de duinen zijn een zandhagedis. Maar ook op de zanderige Veluwe hoort hij thuis.

imageimage

Net als de beuken hebben de bosbessen ook prachtige jonge groene blaadjes maar zelfs een dode beukenstam is mooi.

imageimage

Irene in een oude beukenlaan.

image

Aan het einde van de wandeling komen we op het asfalt terecht. Ver zijn we dan niet meer van het beginpunt van deze Trage Tocht. Snel zijn we deze keer weer niet, we maken veel foto’s en stoppen twee keer voor een kop koffie. Voor ons is de naam Trage Tocht goed gekozen, je moet er maar opkomen om 200 wandelingen zo te noemen.

Posted 30 april 2014 by Edwin in Geen categorie

7 responses to “Trage tocht Mosselse veld.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een heerlijke tocht met mooi weer !
    Dikke kus !

    Henk en Riet.
  2. bij het kijken naar deze Hollandse foto’s merkte ik mijn gemis aan fluitenkruid…al die zachte kleuren…Voor mij is Nederland een aquarel en Spanje een olieverf 😉

  3. Daar heb ik in militaire dienst gezeten, in de Simon Stevinkazerne. Groet van Martin

  4. Wat ’n prachttocht! …….

Geef een reactie

