Paella op de Bernia.   4 comments


Masserof

 

Oude-olijfDinsdag 29 april 2014 (door Cokky, in Xaló).

“Ik haal je wel op!”. Dat is lief maar bij nader inzien loop ik liever omhoog. Het is ruim 12 kilometer dus dat moet lukken. Twee jaar terug hebben we orchideeën gefotografeerd ergens langs de weg omhoog de Bernia op en ik hoop die plek weer terug te kunnen vinden. Camera mee, pet op, flesjes water in de rugzak, zonnebrand gesmeerd en lopen maar: omhoog, omhoog en nog verder omhoog. Het is een beetje heiig, het uitzicht heb ik wel eens helderder gezien. En het is droog, erg droog. Er bloeit weinig, vergeleken met andere jaren. Ik vind de plek waar de orchissen stonden maar er staat er nu geen één. De eeuwenoude olijfbomen lijken geen last te hebben van de droogte. Bij de Masserof, rond kilometer 5, vlakt de weg af. Ik weet dat het tijdelijk is, straks gaat hij weer omhoog. De Bernia komt in zicht, hij verheft zich majestueus boven de restaurants en de wandelaars. De nachtegaal zingt, de hop roept. Brem en zonneroosjes bloeien volop.

Bij het allerlaatste restaurant aan de voet van de bergkam lijkt het wel alsof het halve dorp omhoog gekomen is om hier paella te eten. De grote, hete pannen worden voorzichtig maar vlot rondgebracht. Het smaakt uitstekend, met kikkererwten, groente en vlees en gehaktballetjes. Daarna een heerlijk toetje, koffie en dan nog een afzakkertje. Het aanbod van een lift naar beneden sla ik niet af.

 

 

RamonetPaella

 

 

 

 

 

Posted 29 april 2014 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Paella op de Bernia.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Stoer hoor naar boven lopen…! -paella zit er heerlijk uit simone

  2. De beloning is groot ……. Wat ’n pan zeg!

  3. Wat goed, omhoog lopen, top !!!

  4. heb het vandaag hier op de camping gemaakt, lekker hoor maar het haalt het niet bij de Spaanse paella, groet, willy

Geef een reactie

