Over de bloemetjes en de hommeltjes.   6 comments


image

Zondag 27 april 2014.

Prachtig om te zien hoe een akkerhommel haar best doet om nectar te verzamelen. Steeds maar weer een stukje verder van bloem naar bloem. Ik lig op mijn buik in de slootkant met boven mij een flinke bos bloeiende witte dovenetels. Iedere keer propt de hommel zich heel diep in de bloem waardoor de bovenste twee meeldraden naar beneden komen en het harige lijfje raken. Precies zoals het bedoeld is. Ja, de natuur heeft de bestuiving netjes geregeld.

imageimage

 

 

Posted 27 april 2014 by Edwin in Geen categorie

6 responses to “Over de bloemetjes en de hommeltjes.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Keurig gelukt!

  2. Mooi !

  3. Tja, wat kan ik zeggen…. Helemaal mijn ding… Ik schuif even aan…

  4. Prachtig! Dank zij de fotograaf of dank zij het fototoestel?

    Ingrid en Dirk

Geef een reactie

